PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polska Wschodnia nadrabia zaległości, a rynek outletów nabiera tempa - najnowszy raport o centrach handlowych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 05 kwi 2013 12:44

Polska Wschodnia nadrabia zaległości, a rynek outletów nabiera tempa -  najnowszy raport o centrach handlowych

Ponad 54 000 mkw. nowej powierzchni najmu oddano do użytku w Polsce w I kwartale 2013 roku. To efekt uruchomienia trzech nowych centrów handlowych - Europy Centralnej w Gliwicach, Galerii Veneda w Łomży oraz Galerii MM w Poznaniu. Po otwarciu przez firmę Neinver Factory Annopol w Warszawie, wzrosła też podaż powierzchni w tym segmencie - do 163 000 mkw. w 10 outletach. To przedsmak tego, co czeka rynek w tym roku - podają eksperci Jones Lang LaSalle w najnowszym raporcie.

REKLAMA

Z danych Jones Lang LaSalle wynika, że w 2013 ukończone zostanie ponad 644 000 mkw. powierzchni handlowej - najwięcej od 2009 roku. Jeśli te założenia zostaną zrealizowane, rok 2013 będzie jednym z najlepszych pod względem wielkości dostarczonej podaży w historii polskiego rynku handlowego.

Obecnie całkowita nowoczesna powierzchnia handlowa w Polsce sięga 11 134 000 mkw., z czego 8 000 000 mkw. przypada na centra handlowe.

Pod koniec I kw. w budowie znajdowało się ponad 723 000 mkw. powierzchni, z czego zdecydowana większość zostanie oddana w tym roku. Dotychczas słabiej zagospodarowane rynki Polski Wschodniej obecnie nadrabiają zaległości. Ponad 21 proc. powierzchni planowanej na 2013 r. powstaje w dwóch województwach: lubelskim i podlaskim.

Z kolei po niewielkim spowolnieniu w dwóch poprzednich latach, nowe obiekty otworzą się w największych miastach Polski, na którą przypada ok. 40 proc. powstającej obecnie powierzchni.

- Warto zwrócić uwagę na kilka kierunków rozwoju polskiego rynku centrów handlowych. Już teraz obserwujemy zwiększone zainteresowanie inwestorów dworcami kolejowymi w największych miastach - wyjaśnia Marta Augustyn, dyrektor w Dziale Najmu Powierzchni Handlowych, Jones Lang LaSalle.

Jak dodaje, dobra lokalizacja, interesująca architektura oraz wielka liczba podróżnych - czyli dostęp do potencjalnych klientów - sprawia, że obiekty takie są chętnie rewitalizowane i wzbogacane o dodatkowe funkcje handlowe.

Wyraźne przyspieszenie widoczne jest także na rynku centrów wyprzedażowych. Po niedawnym otwarciu przez firmę Neinver Factory Annopol w Warszawie, całkowita podaż powierzchni handlowej w tym segmencie wzrosła do 163 000 mkw. w 10 outletach. Co więcej, zapowiedziano już budowę kolejnych tego typu obiektów, tym razem w Białymstoku i Lublinie, co wpisuje się w trend ekspansji handlu we wschodniej części kraju.

Również niektóre ulice handlowe budują swoją pozycję jako atrakcyjnych destynacji dla najemców. Rynek ten nie jest tak silnie rozwinięty jak w innych krajach Europy, jednak dostrzegamy rosnące zainteresowanie lokalami użytkowymi ze strony niektórych marek luksusowych. Dobrym przykładem jest Louis Vuitton, który swój pierwszy sklep w Polsce otworzy wkrótce w domu mody vitkAc w Warszawie. Z kolei marki z popularnego segmentu, jak np. H&M, na ulicach handlowych urządzają swoje tzw. flagowe sklepy. 

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA