PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polska z dużym potencjałem do rozwoju płatności bezgotówkowych

  • Autor: PAP
  • 12 mar 2015 07:56

Polska ma duży potencjał do rozwoju płatności bezgotówkowych, które ciągle stanowią niewielki odsetek wszystkich płatności - mówili w środę uczestnicy Forum Bankowego 2015. Do upowszechnienia tego typu płatności można wykorzystać popularność smartfonów.

REKLAMA

Starszy menedżer z EY Piotr Frankowski mówił m.in. o potencjale rozwoju polskiego rynku płatności bezgotówkowej. Obecnie około 80 proc. obrotu w Polsce to obrót gotówkowy.

"Wzrost rynku usług płatniczych jest nierozerwalnie związany z telefonami komórkowymi" - ocenił. Zwrócił uwagę na dużą powszechność smartfonów w Polsce. Wskazał, że w zależności od analiz ok. 80 proc. Polaków w wieku 35-49 lat korzysta z takiego urządzenia, a 25-30 proc. użytkowników smartfonów używa ich do dokonywania płatności. "Jest potencjał, aby upowszechnić płatności wśród użytkowników smartfonów" - ocenił Frankowski.

Jego zdaniem podobny potencjał ma także bankowość mobilna, z której korzysta ok. 3,5 mln osób spośród ponad 20 mln posiadaczy smartfonów. Według niego to także przemawia za możliwym wzrostem w tym kanale. "Z perspektywy klienta rynek usług płatniczych jest jednak dużym wyzwaniem - wiąże się z dużą liczba loginów, haseł, PIN-ów, itp. Czasami trudno je opanować. Wydaje się, że dalszy kierunek rozwoju musi być związany ze standaryzacją, upowszechnieniem jednej formuły płatności" - powiedział. Wskazał na rolę w tym procesie globalnych firm, jak Apple, czy Google.

Dyrektor marketingu i rozwoju biznesu detalicznego w mBanku Michał Panowicz zwrócił uwagę na duże zaawansowanie technologiczne polskiego sektora bankowego. Według niego polskie banki są bardzo nowoczesne, a kilka z nich można zaliczyć do absolutnej pierwszej ligi, jeśli chodzi o bankowość internetową. Panowicz zauważył, że że jest to także sektor bardzo konkurencyjny - w ciągu ostatnich 10 lat pojawiło się na nim 13 startupów, podczas gdy w Wielkiej Brytanii w ciągu ostatnich 30 lat zaledwie jeden.

Zwrócił uwagę na rolę nadzoru bankowego - według niego innowacyjny nadzór pozwolił na "przecieranie szlaku" i digitalizację bankowości, zwłaszcza procesów sprzedaży.

Natomiast dyrektor zarządzająca regionem Europy Środkowo-Wschodniej Visa Europe Małgorzata O'Shaughnessy mówiła, że mimo iż mamy jeden z najbardziej innowacyjnych rynków bankowych, to Polacy są przywiązani do gotówki. Poinformowała, że w Polsce za pośrednictwem Visy wydawana jest jedna złotówka na 12 wydanych złotych, a w UE średnio jedno euro na sześć wydanych. "Przestrzeń do wzrostu jest jeszcze spora" - oceniła. Zaznaczyła, że Polska ciągle, coraz szybciej nadrabia zaległości wobec krajów Zachodu.

Według O'Shaughnessy kluczem do wzrostu płatności bezgotówkowej jest bezpieczeństwo systemu. "Myślę, że bardzo szybko zbliżymy się do jednego standardu bezpieczeństwa. (...) Tokenizacja to jest jedno z najbardziej istotnych wydarzeń w świecie płatności bezgotówkowej ostatnich miesięcy i lat" - powiedziała. Token to elektroniczne urządzenie do generowania kodów zabezpieczających transakcje internetowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.