PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polski brand podbija zagraniczne rynki - wywiad z szefem sieci Atlantic

  • Autor: propertynews.pl
  • 12 gru 2013 10:12

Polski brand podbija zagraniczne rynki - wywiad z szefem sieci Atlantic

To był ważny rok dla działającej od 20 lat, polskiej marki bieliźniarskiej Atlantic. Jej sieć w Polsce powiększyła się o 10 salonów. Firma rozwinęła też sprzedaż na rynkach zagranicznych, zwłaszcza w Rosji i na Ukrainie, gdzie powstało łącznie 50 sklepów - mówi w rozmowie z propertynews.pl Tomasz Pawluk, CEO, Atlantic SA.

REKLAMA

Jak ocenia Pan kończący się rok? Czy osiągnęli Państwo zamierzone cele biznesowe?

W 2013 roku stawialiśmy przede wszystkim na rozwój sieci sprzedaży. W Polsce otworzyliśmy 10 nowych salonów. Mocno rozwinęła się też nasza sieć sprzedaży na pozostałych rynkach, zwłaszcza w Rosji i na Ukrainie, gdzie ruszyło łącznie 50 nowych sklepów.

Obecnie nasza sieć w Polsce liczy 65 placówek, z czego 29 to franczyzowe, a 9 to outlety. Jesteśmy też obecni na 16 innych rynkach w Europie i Azji, w tym m.in. na Ukrainie, w Rosji, Czechach czy wArmenii.

Na całym świecie mamy ponad 200 salonów. W przyszłym roku na całym świecie chcemy otworzyć kilkadziesiąt lokalizacji, ale nie podajemy w tym momencie konkretnej liczby.

Jak zmienia się oferta i salony Atlantic, co nowego zaskoczy klientów w najbliższym czasie? 

Staramy się nieustannie dostosowywać ofertę do potrzeb klientów. Stawiamy na nowoczesne wzornictwo, zgodne z najnowszymi trendami, rozwijamy portfolio produktów, wprowadzając nowe modele i kroje. To wszystko jest odpowiedzią na oczekiwania rynku.

W 2013 roku rozpoczęliśmy rebranding naszych salonów - zmieniamy ich wnętrza, tak aby odpowiadały wizerunkowi marki. Otworzyliśmy już kilka sklepów w nowym koncepcie, m.in. w łódzkiej Manufakturze i Poznań City Center. Chcemy, aby docelowo wszystkie placówki były zgodne z nową identyfikacją wizualną.

Czy polscy klienci wydają więcej pieniędzy niż w ubiegłym roku?

Klienci z roku na rok stają się coraz bardziej rozważni. W dobie kryzysu rzadziej mamy do czynienia z zakupami spontanicznymi, nieprzemyślanymi. Decyzje zakupowe są podejmowane po wnikliwej analizie produktu, jego jakości i ceny. Wynika to z ogólnie panującej sytuacji na rynku, zwłaszcza na rynku pracy.

Widzimy też, że coraz większe znaczenie ma jakość produktu. Kupujemy rzadziej, ale wybieramy produkty, które mogą nam służyć przez lata. Jesteśmy w stanie wydać więcej, jeśli mamy gwarancję, że to dobry produkt.

Jakie lokalizacje wybiera Atlantic?


Z naszego punktu widzenia najlepsze lokalizacje to te w dużych centrach handlowych, ponieważ zapewniają nam duży "traffic" w salonie, a w konsekwencji są najbardziej rentowne.

Zazwyczaj otwieramy salony o powierzchni nie mniejszej niż 40 mkw. Standardowa wielkość sklepu waha się pomiędzy 40 mkw. a 70 mkw. To najbardziej typowe koncepty Atlantic. Największe punkty mają powyżej 80 mkw., tak jak nasz flagowy salon w łódzkiej Manufakturze.

Jaką rolę w sprzedaży firmy odgrywa e-commerce?

Tym co wyróżnia Atlantic na tle konkurencji jest właśnie fakt, że posiadamy sklep internetowy. Jesteśmy świadomi siły, jaką daje obecnie internet i inwestujemy w rozwój w tym obszarze. To też ważny kanał sprzedaży, dzięki któremu docieramy do wielu potencjalnych klientów.

W 2014 roku planujemy udoskonalić naszą stronę internetową oraz sklep on-line, tak aby jeszcze lepiej spełniał swoje funkcje i oczekiwania wymagających klientów.

Dziękujemy za rozmowę

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA