PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polski rynek czeka na nowe brandy, ale hamulcem jest siła nabywcza

  • Autor: propertynews.pl
  • 13 maj 2015 11:17

Słaba siła nabywcza polskiego społeczeństwa jest jednym z czynników, które powstrzymują międzynarodowe marki przed ekspansją na naszym rynku. O tym, co musiałoby się wydarzyć, aby zmienić tę sytuację, opowiada w rozmowie z portalem Propertynews.pl Jarosław Tutaj, dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych Savills.

REKLAMA

- Polski rynek handlowy nadal czeka na nowe, zagraniczne brandy. Wzrost zainteresowania Polską jest jednak uwarunkowany kilkoma czynnikami, głównie natury ekonomicznej - tłumaczy Jarosław Tutaj.

Jak mówi ekspert, przede wszystkim musiałaby wzrosnąć siła nabywcza potencjalnego klienta, co skutkowałoby tym, że statystyczny Polak mógłby przeznaczać większe kwoty na zakupy w centrach handlowych. Wpłynęłoby to pozytywnie na chęć otwierania przez właścicieli zagranicznych sieci swoich sklepów w Polsce. A to z kolei, w bliższej lub dalszej perspektywie czasowej, pozwoliłoby deweloperom i właścicielom realizować nowe centra handlowe lub inne obiekty, które obecnie są w tzw. „zamrażarce”. - W ten sposób powierzchnie handlowe wzbogaciłyby się o formaty, których do tej pory w Polsce brakuje – tłumaczy Jarosław Tutaj.

Trzecim czynnikiem jest wejście naszego kraju do strefy euro, co zmniejszyłoby ryzyko kursowe dla firm detalicznych, które zamierzają wejść na nasz rynek.    

 


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA