PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polski rynek e-commerce motorem rozwoju gospodarki

  • dlahandlu.pl
  • 30 mar 2015 12:15

O budowaniu lojalności e-konsumentów, strategiach rozwoju w branży e-commerce oraz nowoczesnych technologiach w służbie sprzedaży dyskutowali paneliści sesji "Polski rynek e-commerce - motor rozwoju polskiej gospodarki" podczas Konferencji E-commerce Business Success Story & Strategies, którą zorganizowała grupa PTWP.

REKLAMA

- Wyróżniłbym cztery zjawiska, które mają i będą miały wpływ na rynek e-commerce. Pierwszy trend to mobile. Dzisiejszy konsument spędza nawet 14 godzin dziennie z telefonem w zasięgu ręki. Telefon stał się oknem na świat, służy do konsumpcji dóbr i rozrywki.

Drugie zjawisko to rzeczywistość rozszerzona - sposób na połączenie zakupów off i online. Sprawdza się wszędzie tam, gdzie klient ma styczność z marką, przyspieszając decyzję o zakupie. Trzecie - druk 3D Tworzenie skrojonych na miarę produktów, np. przedmiotów codziennego użytku przyozdobionych unikalnym wzorem, napisem czy też wierną, portretową "kopią" twarzy klienta. Wreszcie internet rzeczy - świat fizyczny łączy się ze światem wirtualnym, a każdy przedmiot będzie potencjalnie zarówno „inteligentny", jak i podłączony do sieci. To daje ogromne możliwości ofertowe - mówił podczas swojej prezentacji Dariusz Stolarczyk, wiceprezes RUCH-u.

Jak pozyskać lojalnego klienta

Co decyduje o wyborze danego sklepu internetowego przez klienta? Zdaniem Michała Gembickiego, członka zarządu serwisu CDP.pl, e-konsument szuka miejsc, z którymi może się utożsamić. - Platformy upodabniają się do siebie, należy więc wyróżnić się na rynku. W CDP.pl „ewoluujemy wstecz" - rozpoczęliśmy od cyfrowej dystrybucji, jednak klient cyfrowy jest jeszcze niedojrzały. Wprawdzie ruch mobile rośnie, ale kupowanie przez ten nośnik wciąż jest niewygodne. Klienci są przyzwyczajeni do wysyłkowej sprzedaży, dlatego ją uruchomiliśmy. Liczymy, że za 2-3 lata kupujący dojrzeją do cyfrowej konsumpcji. W miarę wzrastania potencjału zakupowego klienta, cena przestaje się liczyć - uważa Michał Gembicki.

 Czytaj więcej: Relacja z debaty: Polski rynek e-commerce - motorem rozwoju gospodarki

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA