PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polski rynek e-commerce w 2014 r. może nieco zwolnić

  • Autor: gpwinfostrefa.pl
  • 06 paź 2014 13:08

Polski rynek e-commerce w 2014 roku nadal będzie rósł w tempie dwucyfrowym, które jednak może okazać się nieco niższe niż w ubiegłych latach i znajdzie się w przedziale 15-20 proc. - powiedział PAP Przemysław Budkowski VP Marketplaces w Naspers.

REKLAMA

"Dynamicznie zmieniają się przyzwyczajenia i nawyki użytkowników, co sprawia, że dokładne przewidywania co do wzrostu całego rynku e-commerce są trudne do określenia. Udział polskiego e-commerce w handlu to ok. 3,5-4 proc., a więc dosyć dużo. To oznacza, że dynamika wzrostu całego rynku może nieco zwolnić" - powiedział PAP Budkowski.

"Oczywiście nadal będzie to jednak tempo dwucyfrowe, i w 2014 roku powinno się ono utrzymać w przedziale 15-20 proc." - dodał.

Zaznaczył jednocześnie, że w ramach całego rynku najszybsze tempo wzrostu powinien notować segment mobilny.

Budkowski powiedział, że na tle rynków zagranicznych widać, że polski rynek e-commerce wciąż ma potencjał do wzrostu.

"Biorąc pod uwagę tendencje obserwowane na rynkach zagranicznych można powiedzieć, że polski rynek e-commerce wciąż ma potencjał do wzrostu i będzie dążył do poziomu Europy Zachodniej. Pod względem dynamiki polskiego rynku są spore fluktuacje, dynamiki w poszczególnych kategoriach produktowych różnią się wyraźnie" - powiedział.

Na pytanie, jak wygląda udział rynku e-commerce w handlu w Stanach Zjednoczonych i państwach Europy Zachodniej, Budkowski odpowiedział: "W Stanach Zjednoczonych udział ten to ok. 5-6 proc., w Wielkiej Brytanii jest to już około 10 proc., podobnie w Skandynawii".

Dodał, że pomiędzy rynkami e-commerce w poszczególnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej widać wyraźne różnice.

"Nie można powiedzieć, że wszystkie rynki Europy Środkowej i Wschodniej rozwijają się podobnie. Każdy z tych rynków ma swoją specyfikę i w zasadniczy sposób się różni, czy to pod względem dynamiki wzrostu, czy to pod względem wewnętrznej specyfiki" - powiedział.

Budkowski powiedział, że sytuację na Ukrainie determinuje konflikt zbrojny z Rosją. Trudny dla branży jest również rynek węgierski.

"Sytuacja na Ukrainie w związku z trwającym tam konfliktem zbrojnym wygląda w naszej - ale i nie tylko naszej - branży słabo. Cały rynek cierpi, choć z drugiej strony widzimy bardzo dynamiczny wzrost ogłoszeń i ofert indywidualnych" - powiedział.

"Dużym wyzwaniem dla nas jest rynek węgierski, który również przeżywa swoje problemy. Ten kierunek w szerszej perspektywie pozostaje dla nas pewnym znakiem zapytania" - dodał.

Dla branży e-commerce atrakcyjnymi rynkami w regionie są Czechy i Słowacja.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA