PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polski rynek e-commerce w 2014 r. może nieco zwolnić

  • Autor: gpwinfostrefa.pl
  • 06 paź 2014 13:08

Polski rynek e-commerce w 2014 roku nadal będzie rósł w tempie dwucyfrowym, które jednak może okazać się nieco niższe niż w ubiegłych latach i znajdzie się w przedziale 15-20 proc. - powiedział PAP Przemysław Budkowski VP Marketplaces w Naspers.

REKLAMA

"Dynamicznie zmieniają się przyzwyczajenia i nawyki użytkowników, co sprawia, że dokładne przewidywania co do wzrostu całego rynku e-commerce są trudne do określenia. Udział polskiego e-commerce w handlu to ok. 3,5-4 proc., a więc dosyć dużo. To oznacza, że dynamika wzrostu całego rynku może nieco zwolnić" - powiedział PAP Budkowski.

"Oczywiście nadal będzie to jednak tempo dwucyfrowe, i w 2014 roku powinno się ono utrzymać w przedziale 15-20 proc." - dodał.

Zaznaczył jednocześnie, że w ramach całego rynku najszybsze tempo wzrostu powinien notować segment mobilny.

Budkowski powiedział, że na tle rynków zagranicznych widać, że polski rynek e-commerce wciąż ma potencjał do wzrostu.

"Biorąc pod uwagę tendencje obserwowane na rynkach zagranicznych można powiedzieć, że polski rynek e-commerce wciąż ma potencjał do wzrostu i będzie dążył do poziomu Europy Zachodniej. Pod względem dynamiki polskiego rynku są spore fluktuacje, dynamiki w poszczególnych kategoriach produktowych różnią się wyraźnie" - powiedział.

Na pytanie, jak wygląda udział rynku e-commerce w handlu w Stanach Zjednoczonych i państwach Europy Zachodniej, Budkowski odpowiedział: "W Stanach Zjednoczonych udział ten to ok. 5-6 proc., w Wielkiej Brytanii jest to już około 10 proc., podobnie w Skandynawii".

Dodał, że pomiędzy rynkami e-commerce w poszczególnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej widać wyraźne różnice.

"Nie można powiedzieć, że wszystkie rynki Europy Środkowej i Wschodniej rozwijają się podobnie. Każdy z tych rynków ma swoją specyfikę i w zasadniczy sposób się różni, czy to pod względem dynamiki wzrostu, czy to pod względem wewnętrznej specyfiki" - powiedział.

Budkowski powiedział, że sytuację na Ukrainie determinuje konflikt zbrojny z Rosją. Trudny dla branży jest również rynek węgierski.

"Sytuacja na Ukrainie w związku z trwającym tam konfliktem zbrojnym wygląda w naszej - ale i nie tylko naszej - branży słabo. Cały rynek cierpi, choć z drugiej strony widzimy bardzo dynamiczny wzrost ogłoszeń i ofert indywidualnych" - powiedział.

"Dużym wyzwaniem dla nas jest rynek węgierski, który również przeżywa swoje problemy. Ten kierunek w szerszej perspektywie pozostaje dla nas pewnym znakiem zapytania" - dodał.

Dla branży e-commerce atrakcyjnymi rynkami w regionie są Czechy i Słowacja.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA