PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polski rynek e-commerce w oczach internautów

  • Autor: propertynews.pl
  • 10 kwi 2013 19:00

Polski rynek e-commerce w oczach internautów

Odsetek internautów kupujących artykuły spożywcze w sieci wzrósł w porównaniu z poprzednim rokiem z 8 do 13 proc. Przy wyborze sklepu spożywczego online decydują przede wszystkim rekomendacje internautów, rodziny i przyjaciół, a także znana marka, niskie ceny i duży wybór produktów - wynika z raportu o rynku handlu elektronicznego w Polsce przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska.

REKLAMA

Najbardziej znanymi sklepami spożywczymi, ale także tymi, z których korzysta się najczęściej są: alma24.pl, ezakupy.tesco.pl oraz e-piotripawel.pl. Blisko połowa internautów (43 proc.) nie potrafiła wymienić żadnego sklepu spożywczego online.

Najczęściej wymienianymi kategoriami kupowanych w internecie produktów spożywczych były kawa/herbata, produkty sypkie, słodycze, napoje i przyprawy.

Największymi barierami, które powstrzymują internautów od kupowania produktów spożywczych online jest obawa o nieświeżość produktów, brak możliwości zobaczenia produktu oraz zbyt wysokie koszty przesyłki. Istotnym jest także przywiązanie do zakupów w tradycyjnych sklepach.

Raport „e-Commerce w Polsce 2012 w oczach internautów", przygotowany przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska, przedstawia analizę całego polskiego rynku e-commerce. Wynika z niego, że robienie zakupów sprawia większości internautów przyjemność.

Najważniejszym atrybutem zakupów w sieci powinna być według internautów oszczędność pieniędzy. W drugiej kolejności wymaga się od nich zapewnienia wysokiej jakości produktów oraz oszczędności czasu.

Jak wynika z raportu, kobiety częściej niż mężczyźni z entuzjazmem podchodzą do zakupów (mężczyźni podchodzą do nich mniej emocjonalnie). Co ciekawe, wraz ze wzrostem wykształcenia czerpanie przyjemności z robienia zakupów staje się rzadsze.

Wśród badanych internautów blisko 72 proc. deklaruje, że miało kiedykolwiek okazję zrobić zakupy online. Korzystanie z aukcji deklaruje 76 proc. kupujących w sieci, a kupowanie w sklepach internetowych - 81 proc. tej grupy.

E-zakupy nadal nie są dla polskich internautów zakupami powszednimi. Większość kupujących przez sieć (60 proc.) robi to jedynie kilka razy w roku lub rzadziej. Bardzo intensywne zakupy w sieci (minimum kilka razy w miesiącu lub częściej) dotyczą 20 proc. kupujących online. Co piąty badany internauta kupujący online deklaruje, że w przyszłości zamierza zwiększyć częstotliwość dokonywania zakupów przez internet. Większość (61 proc.) uważa jednak, że częstotliwość ta nie zmieni się.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA