PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polski rynek handlowy atrakcyjny dla zagranicznych marek

  • Autor: propertynews.pl
  • 17 wrz 2014 12:14

Polski rynek handlowy atrakcyjny dla zagranicznych marek

Zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w kraju powiększyły się o 270 000 mkw. (zlokalizowanych w dwóch rozbudowach centrów handlowych i ośmiu nowych projektach) do początku września bieżącego roku i obecnie wynoszą blisko 10 mln mkw. Ponadto ponad 891 000 mkw. nowej powierzchni handlowej znajduje się obecnie w trakcie budowy, z czego 228 000 mkw. zostanie ukończone do końca 2014 roku - wynika z najnowszego raportu firmy Savills, międzynarodowego doradcy na rynku nieruchomości,.

REKLAMA

Raport podkreśla atrakcyjność polskiego rynku handlowego, którą w ostatnich 12 miesiącach potwierdziły nowe marki m.in.: Kiehl's i Neo otwierające sklepy w warszawskiej Arkadii, Devred 1902 ze sklepem w Wola Park (Warszawa), Leopark otwarty w Bonarka City Center (Kraków), Inside w Galerii Katowickiej (Katowice) oraz Nuna Lie w gliwickiej Europie Centralnej.

- Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy obserwowaliśmy kolejne marki handlowe wchodzące do Polski, warto jednak pamiętać, że kolejne znane w Europie i na świecie marki uważają Polskę za interesującą lokalizację i planują otwarcie swoich sklepów nad Wisłą - podkreśla Brian Burgess, dyrektor zarządzający na Europę Centralną w Savills.

Eksperci Savills zauważają rosnącą popularność obiektów handlowych typu pasaż handlowy, centrum codziennych zakupów i parków handlowych o powierzchni do 10 000 mkw., które dedykowane są zwykle mniejszym miastom. Wiele firm wprowadza zatem na rynek nowe koncepcje obiektów, np.: Stop.Shop rozwijany przez Immofinanz, HopStop realizowany przez Katharis Development, elbfonds Development i ich centra marcredo, Shopin i Shop Corner budowane przez Budner, Eyemaxx z obiektami MyBox oraz centra Dekada rozwijane przez Dekada Realty.

Jak wynika z danych firmy, wolumen transakcji inwestycyjnych w sektorze nieruchomości handlowych wyniósł około 360 mln euro, ale Michał Ćwikliński wyjaśnia - Popyt na atrakcyjne, dominujące obiekty handlowe zlokalizowane zarówno w największych, jak i mniejszych miastach, rośnie. Pomimo niskiego wolumenu zarejestrowanego w pierwszej połowie roku spodziewamy się, że dane uwzględniające pełne 12 miesięcy pokażą wolumen na poziomie około 1,0 - 1,2 mld euro, czyli niewiele poniżej zeszłorocznego wyniku.

Savills to globalna spółka świadcząca usługi w branży obrotu nieruchomościami, notowana na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych. Posiada międzynarodową sieć ponad 600 biur i przedstawicielstw w obu Amerykach, Wielkiej Brytanii, Europie, Afryce, regionie Azji i Pacyfiku oraz na Bliskim Wschodzie. Oferuje szeroki zakres specjalistycznych usług doradczych, zarządczych i transakcyjnych klientom na całym świecie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA