PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polski rynek handlowy z dużym potencjałem dla dalszego rozwoju

  • www.portalspozywczy.pl
  • 14 sty 2014 14:59

Polski rynek handlowy ma przed sobą duże możliwości rozwoju - mówi w rozmowie z portalspozyczy.pl Kent Petersen, dyrektor generalny sieci Netto Polska. Zdaniem Petersena szczególnie ważny jest tu wzrost siły nabywczej Polaków.

REKLAMA

- Widzę co najmniej dwa aspekty tej sytuacji - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Kent Petersen odpowiadając na pytanie czy widoczne jest odbicie w polskiej gospodarce oraz ożywienie w handlu i czy widać, że rośnie siła nabywcza Polaków.

- Po pierwsze uważam, że Polska nie jest w kryzysie. Sądzę natomiast, że potencjał rynku jest duży i siła nabywcza Polaków nadal jeszcze może wzrosnąć. Taka chyba powinna być odpowiedź na to pytanie. Widzimy w naszych sklepach taki trend, że zwiększa się wartość koszyka zakupów - dodaje.

Podkreśla, że wzrost siły nabywczej Polaków jest jeszcze przed nami.

- Ale tak naprawdę jeszcze przed nami jest wzrost siły nabywczej polskich konsumentów, na razie widać pierwsze symptomy, ale, niestety, średni dochód na głowę nie rośnie tak szybko jak niektóre koszty stałe, które Polacy muszą ponosić, np. ceny ubezpieczeń, wydatki na energię czy czynsze - mówi Petersen.

- Jednak Netto oferuje asortyment w bardzo niskich cenach, a konsumenci teraz przyglądają się cenom bardziej niż kiedyś, więc dla nas - sklepów dyskontowych - taka sytuacja na rynku jest dużym wyzwaniem i szansą zarazem - zaznacza.

Według danych Polskiej Izby Handlu sprzedaż detaliczna w grudniu 2013 roku w stosunku do grudnia 2012 spadła o 4 proc., a w stosunku do listopada 2013 wzrosła o 16 proc. Prognoza opiera się na sondażu przeprowadzonym wśród właścicieli handlowych sieci detalicznych FMCG małego i średniego formatu zrzeszonych w Polskiej Izbie Handlu(z wyłączeniem dyskontów i hipermarketów), stanowiących łącznie ok. 20 proc. rynku.

Należąca do duńskiego koncernu handlowego Dansk Supermarked, sieć dyskontów Netto, jest obecna na naszym rynku od sierpnia 1995 roku, kiedy to otwarty został pierwszy sklep w Szczecinie. W tym roku liczba sklepów Netto może zwiększyć się do około 312.

Duńska sieć sklepów spożywczych oferuje produkty pierwszej potrzeby w niskich cenach. Netto stanowi część Dansk Supermarked A/S, drugiego co do wielkości przedsiębiorstwa działającego w branży handlu detalicznego w Danii. Poza Polską i Danią, sieć rozwija się w Niemczech i Szwecji.
Do flagowej inicjatywy biznesowej DS należy sieć Netto, na rozwój której kładziony jest bardzo duży nacisk zarówno na rynku wewnętrznym, jak i po za granicami kraju.

Grupa Dansk Supermarked rozwija sieci sklepów pod szyldami Netto, Fotex, Bilka i Salling w Danii, Polsce, Niemczech i Szwecji.

  • CCIM11061 2014-01-14 15:28:32
    ".... na razie widać pierwsze symptomy, ale, niestety, średni dochód na głowę nie rośnie tak szybko jak niektóre koszty stałe, które Polacy muszą ponosić, np. ceny ubezpieczeń, wydatki na energię czy czynsze - mówi Petersen. "
    W KOŃCU to rośnie realna siła nabywcza Polaków czy spada ?

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA