PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polskie firmy wchodzą w projekty dyskontowe

  • Autor: wyborcza.biz
  • 02 wrz 2014 10:47

Tanioch, Ledi, Prosto z Palety - polskie firmy handlowe zakładają własne tanie sklepy, licząc, że dzięki dyskontowym cenom przyciągną do siebie klientów. A właściwie nie tyle przyciągną, co zahamują ich odpływ do największych sieci - pisze serwis Wyborcza.biz.

REKLAMA

Tanioch - pierwsze sklepy pod tą nazwą pojawiły się w Warszawie w maju. To przerobione placówki spółdzielni spożywczych - dwa sklepy należą do Społem Wola, jeden do spółdzielni na Pradze, a dwa kolejne do spółdzielni Mokpol. Z wyglądu sklepy przypominają trochę dyskont - zamiast półek większą część powierzchni sklepu zajmują palety z różnymi towarami. Asortyment nie jest stały i zmienia się co kilka dni - w typowym sklepie Społem jest ponad 7 tys. rodzajów produktów, w Taniochu - maksymalnie 500.

Na pierwsze wnioski jest jeszcze za wcześnie, bo choć średnia wartość koszyka w Taniochu (czyli wartość zakupów robionych przez statystycznego klienta) jest najwyższa w całej sieci, to i tak jest kilka razy mniejsza niż w hipermarketach i dyskontach. Na pomysł stworzenia Taniocha wpadła hurtownia spożywcza Morpol z Wołomina, której klientami są spółdzielnie Społem. Na razie nie chce mówić o planach rozwoju Taniocha.

Dyskont to słowo klucz. Przedstawiciele sieci handlowych odmieniają je przez wszystkie przypadki, bo wiedzą, że dla konsumentów najważniejsza jest niska cena, kojarzona nieodmiennie ze słowem "dyskont". A jak dyskont to Biedronka i Lidl, które przez lata zbudowały sobie renomę sklepów z najtańszymi towarami na rynku. Dziś to już jednak melodia przeszłości - z zestawienia koszyka cen serwisu dlahandlu.pl, który porównuje ceny 50 popularnych produktów wynika, że od Lidla taniej jest w sieciach Auchan i Kaufland, a od Biedronki tańszy jest nawet Carrefour.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA