PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polskie sieci integrują się w rywalizacji o klienta

  • Autor: Rzeczpospolita/PAP
  • 21 lip 2014 09:08

Krajowe firmy chcą wspólnie zbudować przeciwwagę dla zagranicznych. Liczą, że klienci do takich pomysłów już dojrzeli - informuje Rzeczpospolita.

REKLAMA

Polski handel stracił dużą część rynku na rzecz zachodnich potentatów, ale teraz próbuje zmienić układ sił. Powstała właśnie grupa GH PL Plus, do której weszły już takie firmy, jak Piotr i Paweł, Topaz czy hurtowy Bać-Pol, a ostatnio dołączył także Polo-market.

Tworząc grupę zakupową, firmy mogą zwiększyć swoje atuty w rywalizacji z zagranicznymi sieciami. Grupa planuje zintegrowanie do 2016 roku ponad 2 tys. sklepów z potencjałem sprzedaży detalicznej przekraczającym 10 mld złotych.

"Rozmawiamy z dwiema dużymi sieciami. Jesteśmy też otwarci na wypracowanie formuły współpracy z mniejszymi, zawsze na partnerskich zasadach" - wskazuje Leszek Bać, członek rady nadzorczej GH PL Plus i jeden z inicjatorów aliansu.

Branża pomysłowi przyklasnęła, choć nie wspiera go bezkrytycznie. "Hasło +popieraj swoje+ czy patriotyzmu na zakupach fajnie wygląda, ale dla klienta ostatecznie liczy się po prostu cena, choć w badaniach może deklarować co innego" - mówi Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA