PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polskie sieci mniej rentowne

  • Autor: Rzeczpospolita
  • 27 lut 2015 09:33

Średnia rentowność 
w branży handlowej zmalała poniżej 1 proc. Już co piąta z największych firm ma straty - czytamy w "Rzeczpospolitej".

REKLAMA

W tym roku w Polsce przypadają dwie kampanie wyborcze: prezydencka i parlamentarna. Z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że wrócą w nich stare oskarżenia wobec sieci handlowych, że unikają płacenia w Polsce podatków i postulaty, by ukarać je np. opodatkowując obrót. Faktyczny obraz finansów branży jest jednak dużo mniej korzystny, niż przedstawiają to niektórzy politycy: wiele firm faktycznie podatków może nie płacić, bo nie ma z czego. Spośród 200 największych sieci ponad 20 proc. kończy rok finansowy ze stratą - wynika z danych wywiadowni gospodarczej Bisnode, na którą powołuje się "Rz"..

Te same dane pokazują, że średnia rentowność netto dla firm zatrudniających co najmniej pięciu pracowników spadła już poniżej 1 proc., a cała ta grupa może się wykazać ledwie 2 mld zł zysku netto przy przychodach przekraczających 100 mld zł - podaje "Rz".

Jak mówi Tomasz Starzyk z Bisnode Polska na łamach "Rz", przychody i zyski firm handlowych nie rosną już tak gwałtownie, spada rentowność.

Nic nie wskazuje, by ten rok miał przynieść poprawę - wynika danych firmy Euromonitor International. Po 2-proc. wzroście wartości rynku w 2014 r., na 2015 prognozowany jest jedynie 0,2-proc.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA