PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polskie sieci przekraczają granice. Jak przeprowadzić ekspansję w regionie CEE

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 18 paź 2018 13:35

Polskie sieci przekraczają granice. Jak przeprowadzić ekspansję w regionie CEE mat. pras.

Spacerując ulicami Budapesztu, Rygi czy Bratysławy w oczy rzucają się takie marki jak CCC, 4F, Sizeer, Kazar, jak i sklepy należące do LPP, które mają już ugruntowaną pozycję w krajach bałtyckich. To dopiero początek. Polskie sieci handlowe coraz śmielej myślą o zdobywaniu kolejnych rynków. Głównym celem ich działań są właśnie kraje Europy Środkowo-Wschodniej. W jaki sposób przeprowadzić ekspansję sieci handlowej w regionie CEE i dlaczego łatwiej jest uruchomić kolejny sklep na Litwie niż w Czechach?

REKLAMA

Dla polskiego rynku, który jest o wiele bardziej dojrzały pod względem urozmaiconej powierzchni handlowej, a także zachowań konsumentów, wybór państw sąsiedzkich to najlepsza, a zarazem najprostsza droga do zaistnienia w skali międzynarodowej.

- Kraje tego regionu są dla polskich inwestorów idealne pod kątem ekspansji, gdyż są mniejsze, znajdują się w sąsiedztwie, mają podobny krąg kulturowy i wciąż nie są nasycone międzynarodowymi markami - zwraca uwagę Piotr Panek z firmy Workshop.re. - Odwrotna sytuacja jest już dużo trudniejsza. Do Polski wkraczały np. marki słowackie, które szybko wycofywały się ze swoich planów, gdyż po prostu nie przynosiły dochodów - dodaje.

Aby Zara była Zarą

Jak pokazują doświadczenia dużych sieci handlowych, w przypadku ekspansji za granicę dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy wyspecjalizowanej w tym zakresie firmy, która zajmie się dostarczeniem zgód na rozpoczęcie prac budowlanych w interesującym brand kraju.

Najczęściej sieci handlowe przeprowadzają ekspansję, polegając na wsparciu firm, z którymi współpracują wcześniej w Polsce. Wygląda to w ten sposób, że klient dostarcza im wytyczne z danego centrum oraz wstępną koncepcję opracowaną przez zespół specjalistów od sprzedaży, visual merchandisingu czy wizerunku marki.

- Dostosowujemy koncepcję do zastanych realiów, aby wchodząc do sklepu, miało się poczucie, że jest się np. w Zarze, a nie w sklepie, który zaczął przypominać lokal konkurencji. Wszystko projektujemy w 3D, żeby inwestor na bieżąco mógł śledzić zmiany. Gdy architektura zostanie zaakceptowana, zajmujemy się projektem elektryki i wentylacji. Po ostatecznym zatwierdzeniu przez klienta całego projektu, trafia on do naszego koordynatora w  danym kraju - mówi Piotr Panek.

Zaufany partner

Inwestorzy bądź firmy wspierające sieci handlowe w ekspansji za granicą, w każdym z państw regionu powinni posiadać sprawdzonych partnerów, a więc osoby, które znają się na lokalnych przepisach, obyczajach, a przede wszystkim są cały czas na miejscu.

  • 1
  • 2
  • stanior 2018-10-19 12:20:07
    LPP przeciera innym szlaki i polska reprezentacja zagranicą dzięki temu się powiększa. Dobra prognoza na przyszłość.
  • Ewelina 2018-10-22 15:15:43
    Mocno kibicuję markom którym udało się wybić na zagranicznych rynkach i sama staram się kupować polskie produkty. Oby jak najwięcej ludzi myślało tak jak ja.
  • dobre po polskie 2018-10-23 13:38:57
    I super to powinno być normą, że polskie marki odnoszą sukcesy nie tylko w Polsce. Teraz Reserved pod tym względem robi największy szum, ale inne też dają radę i oby było tego jeszcze więcej.
  • Ewka 2018-10-24 17:07:00
    Polskie sklepy dają radę zagranicą, a Reserved jest tego świetnym przykładem, że też potrafimy wypromować markę na światowym poziomie.
  • Grzegorz 2018-10-29 14:51:36
    LPP jest dobrym przykładem jak cierpliwie, ale systematycznie przeprowadzać ekspansję i nie przeinwestować, a jednocześnie dynamicznie się rozwijać.
  • Edgar 2018-10-30 15:47:08
    Obecnie wiele polskich przedsiebiorstw całkiem prężnie radzi sobie na zagranicznych rynkach. Polskie produkty i usługi są doceniane zagranicą. Całkiem niedawno był filmik jak ludzie w dniu otwarcia w Izraelu ogołocili cały sklep Reserved z asortymentu. To już nie to co kiedyś, teraz Polska jest doceniana w całej Europie. Tworzymy wartościowe produkty.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.