PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują potencjału zakupowego

  • dlahandlu.pl
  • 02 paź 2013 13:59

Opracowano pierwszy w Polsce raport dotyczący użyteczności e-sklepów. Ocenie poddano 20 najczęściej odwiedzanych i najlepiej ocenianych detalicznych sklepów internetowych funkcjonujących w Polsce. Analizie poddano użyteczność na etapie kompletowania listy zakupów (poruszanie się po sklepie, umieszczanie produktów w koszyku) i wyjścia do kasy (podanie danych klienta, wyboru sposobu dostawy i opcji towarzyszących złożeniu zamówienia).

REKLAMA

- Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie tak złożonej analizy, by sprawdzić czy e-sklepy w Polsce są odpowiednio zaprojektowane pod kątem użyteczności serwisu internetowego. Tym samym czy w pełni wykorzystują potencjał zakupowy oferując klientom wygodę i prostotę robienia zakupów - powiedział Jacek Popko, pomysłodawca raportu, Usability LAB, działu badawczego agencji KKVLAB.

Do badania wykorzystano autorską metodę badawczą „Indeks Użyteczności Sklepu Internetowego", która zapewnia porównywalność wyników pomiędzy sklepami działającymi w różnych branżach. Każdy sklep poddano ocenie, analizując blisko 200 kryteriów użyteczności z czterech obszarów: dostępności, ergonomii, architektury informacji oraz odporności na błędy użytkownika.

Analiza zbiorczych wyników uzyskanych przez e-sklepy w poszczególnych obszarach pokazała, że najlepiej wypada architektura informacji (średnia ocen 68 proc.), nieco gorzej ergonomia i odporność na błędy (63 proc.), najsłabiej zaś dostępność (53 proc.). W praktyce oznacza to, że sklepy najbardziej dbają o to, by oferta była dobrze wyeksponowana, jeżeli zaś chodzi o wyjście do kasy lub wsparcie dla szerokiej gamy urządzeń i systemów, a także spełnienie potrzeb osób z ograniczeniami, np. niedowidzących, sytuacja przedstawia się nieco gorzej.

Średnia ocen wszystkich analizowanych sklepów wyniosła 64 proc. Oznacza to, że kluczowe e-sklepy działające w Polsce rozumieją znaczenie użyteczności serwisu www w procesie sprzedaży, jednak nie w pełni wykorzystują jej potencjał.
Wśród najwyżej ocenionych znalazły się sklepy: Mediamarkt.pl (82 proc.), Cyfrowe.pl (78 proc.), Answear.com (75 proc.), Oponeo.pl (73 proc.) i Zalando.pl (72 proc.).

Raport opracowały firmy: Usability LAB oraz portal eKomercyjnie.pl.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA