PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Ponad dwukrotnie wzrósł zysk netto Briju w I kwartale 2015 r.

  • Autor: propertynews.pl
  • 15 maj 2015 09:59

Ponad dwukrotnie wzrósł zysk netto Briju w I kwartale 2015 r.

Jubilerska spółka Briju w pierwszych trzech miesiącach 2015 r. odnotowała skonsolidowane przychody na poziomie 125 mln zł, co oznacza wzrost o 85,9 proc. względem I kwartału 2014 r. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł r/r o 98,6 proc. do 8,6 mln zł, a zysk netto po wzroście o 122,1 proc. r/r wyniósł 4,5 mln zł.

REKLAMA

W I kwartale 2015 r. Grupa wyraźnie poprawiła wyniki finansowe w obu segmentach działalności. Przychody ze sprzedaży segmentu surowców wzrosły o 87,3 proc., do 120,9 mln zł. Jest to efekt większych obrotów w handlu srebrem, który generuje również większą marżę. Dzięki temu marża brutto ze sprzedaży wzrosła z 5,6 proc. do 5,9 proc., a zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 98,2 proc. do 7,1 mln zł.

– Pierwsze trzy miesiące 2015 r. były bardzo dobre dla naszej Grupy. Znacząco zwiększyliśmy wolumeny obrotu w segmencie surowcowym oraz sprzedaż w segmencie jubilerskim. Dzięki temu możemy pochwalić się dynamicznym wzrostem wyników na wszystkich poziomach. – powiedział Przemysław Piotrowski, prezes Briju.

W segmencie wyrobów jubilerskich zysk brutto ze sprzedaży został podwojony, podczas gdy przychody wzrosły o 52 proc. Jest to efekt konsekwentnie realizowanej strategii budowy własnej sieci sprzedaży. Na koniec I kwartału pod marką Briju działało 14 salonów, obecnie jest to już 16 salonów. Do końca roku sieć sprzedaży Briju będzie liczyć co najmniej 32 salony.

W segmencie wyrobów jubilerskich znacząco wzrosła uzyskiwana marża brutto – w I kwartale 2015 r. wyniosła 35,9 proc., wobec 27,2 proc. w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jest to efektem wzrostu udziału sprzedaży poprzez własną sieć salonów w porównaniu do innych kanałów dystrybucji – eksportu, sprzedaży hurtowej, sprzedaży do sklepów partnerskich i innych sklepów detalicznych.

– Rok 2015 jest dla nas bardzo ważny, do końca roku planujemy powiększyć własną sieć sprzedaży do minimum 32 salonów pod marką Briju. Planujemy przeprowadzenie kampanii wizerunkowej budującej siłę marki wśród naszych klientów, kontynuujemy również współpracę ze światem mody. – dodał Piotrowski.

W tym roku Briju otworzyło już salony w Warszawie, Elblągu oraz dwa we Wrocławiu. Do końca roku powstaną sklepy w m.in. Poznaniu, Łodzi, Bydgoszczy, Płocku, Białymstoku i Jaworznie.

W 2014 r. przychody BRIJU wzrosły o 40,6 proc., do 393 mln zł. Grupa osiągnęła 28,5 mln zł zysku brutto ze sprzedaży, co było wynikiem o 112 proc. lepszym niż w 2013 r. Zysk netto wyniósł 12,6 mln zł, wobec 7,5 mln zł w roku poprzednim.

 

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA