PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Pop up store - wielka kariera małego formatu

  • Autor: propertynews.pl
  • 05 sty 2015 09:59

Pop up store - wielka kariera małego formatu

Pop up store czyli "sklepy na chwilę" coraz częściej uzupełniają krajobraz centrów handlowych. Otwierają je zarówno giganci rynku, jak i firmy, które dopiero stawiają pierwsze kroki w biznesie.

REKLAMA

Pop up stores to sklepy, które otwierają się na krótki czas, czasem tylko nawet na 1-2 dni w celu zbudowania świadomości marki, promocji nowej kolekcji ,sprzedaży limitowanej serii, zaskoczenia klienta w niekonwencjonalny sposób i zostawienia go z niedosytem. Filozofia pop up stores zrodziła się w Japonii w latach 90-tych. W Europie i USA pionierem rozwijania tego konceptu jako nowego kanału marketingowo-sprzedażowego dla sieci jak i niszowych detalistów od ponad 15 lat jest brytyjska firma Vacant. W Polsce pierwsze sklepy, określane tą nazwą, pojawiły się dość niedawno, bo w 2010 roku w Starym Browarze. Jednymi z pierwszych w były takie brandy jak: Krystof Strozyna, Hector & Karger czy Bizuu.

- Pop up stores zyskują na popularności w czasie dużych eventow np. targów modowych, zawodów sportowych, często również w czasie wakacji. Wówczas duże sieci jak i mniejsi detaliści, w tym niszowi projektanci chcąc w jakiś sposób się wyróżnić, zaistnieć, skorzystać z trafficu i PR generowanego przez jakiś większy event i decydują się na pojawienie się ze swoim pop up strore. Swoje po up shopy z powodzeniem realizowały m.in. takie brandy jak Prada w Paryżu czy Dr Martens w Londynie - tłumaczy Anna Radecka, Associate Director, Colliers International.

Także w Polsce na realizację swoich pop-up storów zdecydowali się giganci rynku modowego. Latem 2014 r. brytyjski New Look otworzył taki format we Władysławowie i w warszawskich DTC, a szwedzki H&M na zielonych terenach stolicy - w Mieście Cypel, a także w centrum Factory Warszawa Annopol.

Z konwencji „sklepu na chwilę" skorzystał też w ubiegłym roku gigant sprzedaży internetowej - Zalando. Sklep działał w warszawskim centrum Złote Tarasy tylko przez 5 dni.

Konwencja „sklepów na chwilę" , zdaje się sprawdzać najlepiej w przypadku start up-ów, głównie z branży modowej. W ten sposób rynek testowały m.in. takie brandy jak: Loft 37, Orska, TUTU, Aloha from Deer, Wearso, Natasha Pavluchenko. Większość z nich ma już swoje sklepy stacjonarne i rozwija sieć.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA