PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Postępują prace na budowie dworca Łódź Fabryczna

  • Autor: PAP
  • 29 maj 2015 08:12

Budowa nowego dworca kolejowego Łódź Fabryczna jest zaawansowana w 75 proc. Na jej realizację wydano już ponad 1 mld zł - poinformował w czwartek Maciej Dutkiewicz z biura prasowego PKP PLK.

REKLAMA

Powstała już nadziemna konstrukcja dworca Łódź Fabryczna, część podziemna oraz czterotorowy tunel o długości 2 km. Cały dworzec to trzy hale o łącznej powierzchni 36 tys. mkw. Zakończyło się szklenie głównych hal - na dachach ułożono 7,5 tys. szklanych i metalowych paneli. Do zamontowania zostało 2,5 tys. paneli na dachu ostatniego z dworcowych budynków.

"Zaawansowanie inwestycji wynosi 75 procent. Na jej realizację wydano już ponad 1 mld zł" - poinformował Dutkiewicz. Wartość kontraktu na budowę dworca wynosi ponad 1,75 mld zł brutto.

Na stacji prowadzone są kolejne prace wykończeniowe - montaż instalacji wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej i wentylacyjnej. Ruszył montaż szklanych ścian oddzielających wnętrze dworca od budowanej ulicy. Trwa również instalacja schodów ruchomych oraz wind, których na całej stacji będzie łącznie 20.

W hali głównej 16 metrów pod ziemią wykonawca buduje cztery perony. Trzy z nich będą miały długość 400 metrów, a ostatni - 300 metrów. W dwóch nawach tunelu, na odcinku od ul. Niciarnianej do ul. Kopcińskiego, położono już około 5 km torów. Cała inwestycja, w tunelu i na dworcu, obejmuje montaż 12,5 km torów.

Łódź Fabryczna - według PKP PLK - ma być jednym z najnowocześniejszych dworców kolejowych w Europie. Trzypoziomowa stacja kolejowa, będzie centralną częścią węzła przesiadkowego, gdzie zatrzymywać się będą pociągi, autobusy i tramwaje.

Według Dutkiewicza pierwsze przejazdy pociągów technicznych do nowego dworca zaplanowano pod koniec 2015 r., a rozkładowe pociągi pojadą do Warszawy w 2016 r. Zakładany czas przejazdu najszybszych pociągów z Łodzi do stolicy ma wynieść 70 minut i - według zapewnień PKP PLK - ma zostać osiągnięty na przełomie 2015 i 2016 roku.

Inwestycja jest realizowana przez konsorcjum firm - Torpol, Astaldi, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor oraz Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów. PKP PLK złożyły wniosek o dofinansowanie inwestycji ze środków UE.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA