PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Postępują prace przy budowie II etapu Poznań City Center - zobacz zdjęcia

  • Autor: Propertynews.pl
  • 21 cze 2012 11:39

Postępują prace przy budowie II etapu Poznań City Center - zobacz zdjęcia

Na początku wakacji nad peronami I, II i III rozpocznie się budowa trzypoziomowego parkingu na 1000 aut, a późną jesienią pierwszej części nowego układu komunikacyjnego, dzięki któremu będzie możliwy wjazd m.in. do centrum handlowo-rozrywkowego. Prace przy budowie Poznań City Center postępują.

REKLAMA

Do końca 2012 roku powinien powstać, w stanie surowym zamkniętym, budynek nowego terminala autobusowego PKS na 19 stanowisk, stanowiący przedłużenie obecnego gmachu nowego dworca kolejowego Poznań Główny. Oddanie do użytku całego kompleksu obiektów określanego jako Zintegrowane Centrum Komunikacyjne zaplanowano na IV kwartał 2013 roku.

W tej chwili wzdłuż Mostu Dworcowego wznoszony jest fragment kompleksu ZCK, którego integralną częścią jest nowy dworzec autobusowy. Nad gotowymi już kondygnacjami montowane są stalowe ości ażurowej konstrukcji dachu, identyczne jak w budynku dworca PKP. Codziennie przybywa też kolejnych stóp fundamentowych, na których wzniesie się gmach centrum handlowo-rozrywkowego Poznań City Center. Docelowo ma ich być 500 sztuk, dotychczas zbudowano mniej więcej połowę. Obiekt galerii, inaczej niż to było w przypadku dworca, wznoszony jest w bardziej tradycyjny sposób, w technologii monolitycznej. Tylko środkowa część budynku Poznań City Center zostanie wykonana z elementów prefabrykowanych.

Od lipca zaplanowano jedną z najtrudniejszych logistycznie operacji - budowę trzypoziomowego parkingu, który będzie wznoszony nad czynną linią kolejową, nad peronami I, II i III. Na początek pójdzie peron III, w który trzeba będzie wbudować fundamenty. Praktycznie do końca września zostanie całkowicie wyłączony w tym miejscu ruch pociągów.

Prace prowadzone będą bez przerwy, wszystkie koszty związane z rozebraniem i ponownym odbudowaniem infrastruktury peronu III poniesie inwestor. W połowie sierpnia budowa parkingu obejmie także perony I i II. Tutaj gotowe są już stopy fundamentowe. Ingerencja w istniejącą infrastrukturę peronów będzie minimalna. Planowane jest wyłączenie dwóch torów przy peronie III od strony wschodniej peronu, co nie spowoduje utrudnień w ruchu pociągów. Ma to umożliwić pracę dźwigów operujących od strony placu budowy.

Szczególnie trudny będzie etap związany z zamontowaniem 4 gigantycznych kratownic ważących po 150 ton każda, na których ma się oprzeć cała konstrukcja parkingu. Ich montaż, zaplanowano pod koniec wakacji, z użyciem specjalnie dobranych do tego celu żurawi o dużych nośnościach. Operacja będzie równie skomplikowana jak przy budowie stadionu miejskiego przy Bułgarskiej, kiedy to wciągano olbrzymie kratownice, na których opiera się cały dach i konstrukcja stadionu.

Wjazd na teren Wolnych Torów, a więc swobodny dojazd do nowego dworca kolejowego PKP, terminala autobusowego, centrum handlowo-rozrywkowego Poznań City Center i wielopoziomowego parkingu ma być możliwy dzięki budowie zupełnie nowego układu komunikacyjnego.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA