PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Potencjał dla wzrostu sprzedaży produktów FMCG poprzez internet

  • Autor: Propertynews.pl
  • 24 wrz 2014 08:33

Nawet o 20 proc. wzrośnie w tym roku sprzedaż B2C (Business-to-consumer) w kanale e-commerce, wynika z analizy eMarketer.com. Zaskakująco, znikomy udział w tym trendzie mają przedstawiciele branży dóbr szybko zbywalnych (FMCG). Jednak w przeciągu niespełna dwóch lat eksperci przewidują rewolucję i wzrost udziału segmentu FMCG w e-commerce o połowę. Motorem napędowym wzrostu będzie programmatic marketing.

REKLAMA

Ośrodek badawczy Kantar Worldpanel przewiduje, że sprzedaż FMCG w ecommerce wzrośnie w niespełna dwa lata o 47 proc. i sięgnie 53 bln dol. całkowitej sprzedaży w 2016 roku. Co więcej, szczegółowe badania nawyków zakupowych 100 tys. respondentów z dziesięciu największych rynków FMCG świata wskazują, że pod koniec 2016 roku 5,2 proc. konsumentów (obecnie ok. 3,7 proc.) będzie kupowało dobra szybko zbywalne za pośrednictwem internetu.

Mimo dużego potencjału sprzedawcy FMCG z dystansem podchodzą do handlu w internecie. Dlaczego? Większość z nich boi się, że internetowa wersja sklepu negatywnie wpłynie na sprzedaż w fizycznej placówce. Tymczasem raport Kantar Worldpanel pokazuje zupełnie odwrotną tendencję. Konsumenci cenią sobie wybór a obecność sklepu w internecie tworzy w ich oczach wizerunek firmy nowoczesnej i nadążającej za trendami. Ponadto sklepowy koszyk online jest średnio kilkukrotnie większy niż ten w tradycyjnym sklepie.

Według zestawienia Morgan Stanley przygotowanego dla Business Insider, obecnie czołowymi produktami sprzedawanymi w sieci są książki oraz elektronika. Artykuły spożywcze znajdują się na dole listy.

Przeciętny właściciel e-sklepu powinien zgromadzić bardzo dużą liczbę produktów w jednym miejscu. Nawet jeśli mowa o firmie sprzedającej np. wyłącznie kawę, lista różnych jej gatunków i dodatkowych akcesoriów może być imponująca. Tymczasem w pełni wyposażony sklep FMCG dysponuje znacznie szerszą ofertą - od herbaty po detergenty i środki czystości.

Na pierwszy rzut oka wydaje się niemożliwe, aby przedstawić całą tak rozbudowaną ofertę internautom odwiedzającym sklep. Jest jednak proste rozwiązanie tej sytuacji. Należy zacząć od zebrania jak największej liczby informacji na temat użytkowników odwiedzających sklep. Wszystkie działania użytkowników i klientów na stronie www sklepu są ważną wskazówką dla dalszych analiz. Dzięki temu dowiemy się które przedmioty internauci oglądają, które kupują i w jaki sposób łączyć w zestawy niektóre produkty tak, aby zwiększyć zainteresowanie kupujących. Wygląda to na, żmudny i skomplikowany logistycznie proces, ale wbrew pozorom nie wymaga zatrudnienia armii specjalistów do analizowania danych. Technologia zrobi to za nich.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA