PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Poznań wciąż atrakcyjny dla inwestorów handlowych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 07 lip 2014 17:13

Poznań wciąż atrakcyjny dla inwestorów handlowych

Nasycenie powierzchnią handlową w Poznaniu wynosi 751 mkw. na 1 tys. mieszkańców i jest drugim najwyższym, po Wrocławiu, wśród ośmiu największych aglomeracji. Obecnie w budowie są dwa centra handlowe o łącznej powierzchni najmu 16 tys. mkw., a na etapie przygotowania do budowy jest nowy obiekt handlowy Łacina o łącznej powierzchni najmu około 100 tys. mkw. – wynika z publikacji firmy Colliers International „Centra handlowe w Poznaniu I poł. 2014”.

REKLAMA

- Poznański rynek handlowy jest bardzo urozmaicony. Istnieją tu różne formaty obiektów handlowych: śródmiejskie centra handlowo-rozrywkowe, duże parki handlowe, wolnostojące hipermarkety oraz centrum wyprzedażowe. Współczynnik pustostanów w Poznaniu wynosi 4,8%, a w związku z realizacją nowych obiektów handlowych utrzymać się może niewielki trend wzrostowy - mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.

W poznańskich centrach działa blisko 1740 sklepów. Najliczniejszą grupę najemców stanowią sklepy z sektora mody (29%) oraz usług (12%). Dobrze reprezentowane są sektory: restauracje i kawiarnie (10%) oraz zdrowie i uroda (7%). W poznańskich centrach handlowych licznie występują sklepy sieci: Rossmann, Inglot, Sephora, Yves Rocher, Vision Express (zdrowie i uroda), Reserved, H&M, Carry, Big Star, Promod, Triumph i Solar (moda), Apart i Yes (biżuteria) oraz Inmedio i Empik (multimedia).

Rynek poznański rozwijał się systematycznie od połowy lat 90-tych. Dominującym formatem są tradycyjne centra handlowe, które stanowią 85% całości zasobów. Sztandarowym centrum handlowym w Poznaniu jest Centrum Biznesu i Sztuki Stary Browar o łącznej powierzchni najmu ponad 47 tys. mkw. Obiekt znajduje się w centrum miasta i łączy w sobie część handlową, biurową, gastronomiczną oraz hotelową. Obiekty duże (50 tys.- 31 tys. mkw.) i bardzo duże (powyżej 50 tys. mkw.), to aż 74 % wszystkich zasobów rynku centrów handlowych w Poznaniu.

  • urbanista 2014-07-12 13:12:01
    Rezultat tej atrakcyjności jest taki, że wiele lokali użytkowych zlokalizowanych przy głównych przestrzeniach publicznych miasta (w tym ul. św. Marcin !) stoi pustych (zwykle z informacją do jakiej "galerii" przeniósł się dotychczasowy użytkownik...).
  • Pedro 2014-07-10 09:12:59
    jeżeli Colliers to skomercjalizuje w rok wchodzę w to!!!!!
  • waldeq 2014-07-08 16:49:06
    Nie bardzo widzę korelacje między tytułem a treścią. Co to znaczy - wciąż atrakcyjny? Oczywiście można budować bez końca i mieć wskaźniki nasycenia na poziomie norweskim - problem tylko czy kiedykolwiek osiągniemy podobną siłę nabywczą.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA