PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

PRCH apeluje o ponowną analizę podatku od obrotów

  • Autor: PRCH
  • 17 lut 2016 09:08

PRCH apeluje o ponowną analizę podatku od obrotów Radosław Knap, dyrektor PRCH

Polska Rada Centrów Handlowych, podobnie jak wielu przedstawicieli firm oraz organizacji
handlowych, jest przeciwna wprowadzeniu nowego podatku od sprzedaży detalicznej,
zwiększającego fiskalizm Państwa względem przedsiębiorców płacących już podatki CIT,
VAT i inne daniny publicznoprawne, do których regulowania są zobowiązani - piszą w liście otwartym przedstawiciele PRCH.

REKLAMA

Zaproponowane przez Ministerstwo zmiany i założenia nowego projektu ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej są bardzo rozczarowujące a wręcz szkodliwe dla branży handlowej w Polsce.

Podmioty handlowe operują na niskim poziomie rentowności a obciążenie ich podatkiem od obrotu spowoduje, że wiele firm może balansować na granicy opłacalności. Podatek w zaprezentowanej formie może odbić się najmocniej na polskich przedsiębiorcach, których miał w zamyśle chronić. Warto zauważyć, że są to firmy z branży odzieżowej, obuwniczej, kosmetycznej, budowlano-remontowej, oferujące artykuły RTV i AGD oraz spożywczej. Większość tych przedsiębiorstw powstała jako rodzinne firmy i do dzisiaj są one podmiotami o polskim kapitale. Ich pozycja jest efektem wieloletniej ciężkiej pracy, dają one zatrudnienie dziesiątkom tysięcy pracowników. Polskie firmy zajmujące się handlem detalicznym w ramach rozwoju swoich sieci handlowych reinwestują praktycznie całe wypracowane zyski, a rozwój sieci sprzedaży prowadzi do tworzenia nowych miejsc pracy. 

Argumentem, którego nie wzięto pod uwagę konstruując nową daninę jest fakt, że polskie podmioty będą miały gorsze warunki do prowadzenia działalności niż zagraniczne i staną się mniej konkurencyjne na skutek ograniczenia kapitału dostępnego do inwestycji i rozwoju. Plany ekspansji wielu polskich firm handlowych za granicą zostaną znacznie utrudnione lub wręcz wstrzymane.

Efektem wprowadzenia podatku będzie zapaść polskich sieci detalicznych budowanych przez ostatnie lata, co odbije się na ich pracownikach, dostawcach i kooperantach.  Zdając sobie sprawę z planowanej polityki gospodarczej i społecznej Rządu, w sytuacji gdy Rząd RP zdecyduje się jednak wprowadzić dodatkowy podatek sektorowy dla handlu, Polska Rada Centrów Handlowych proponuje:

1) zaniechanie koncepcji stawek progresywnych i wprowadzenie liniowej stawki nowego podatku w wysokości 0,1% od przychodu potrącalnego z CIT a docelowo - zastępującego CIT. Jest to rozwiązanie proste w administracji, sprawiedliwe i nie dyskryminujące żadnych podmiotów tej branży. Przykład Węgier pokazał, że progresywny podatek został zakwestionowany przez Unię Europejską i w efekcie obniżony do podatku liniowego w wysokości 0,1%.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.