PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

PRCH: Tłumy w centrach handlowych

PRCH: Tłumy w centrach handlowych
Fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 gru 2018 09:58

Odwiedzalność centrów handlowych w Polsce w grudniu rośnie o prawie 25 proc. w stosunku do innych miesięcy - wynika z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych. W tym newralgicznym dla branży handlowej okresie największym zainteresowaniem klientów cieszą się sklepy oferujące biżuterię, zegarki, akcesoria i zabawki oraz książki.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 gru 2018 09:58

Na podstawie raportu PRCH Turnover Index przygotowywanego przez Polską Radę Centrów Handlowych, na przestrzeni ostatnich 8 lat w grudniu największy wzrost zainteresowania ze strony klientów odwiedzających galerie handlowe notuje sektor sklepów oferujących produkty takie jak biżuteria, zegarki, zabawki, akcesoria sportowe oraz księgarnie. Wspomniane wyżej branże notują ponad dwukrotny wzrost wartości koszyka zakupowego w stosunku do pozostałych miesięcy w roku.

Bardzo dużym zainteresowaniem Polaków w grudniu cieszą się również sklepy oferujące meble, elektronikę, dekoracje i akcesoria użytku domowego, w stosunku do rocznej średniej zainteresowanie to jest wyższe o niemalże 75 proc. Polska Rada Centrów Handlowych obserwuje również znaczny, bo aż 54 proc. wzrost koszyka zakupowego, pośród sklepów działających w segmencie „zdrowie i uroda” takich jak drogerie, perfumerie, salony urody i salony optyczne.

W grudniu w mniejszym stopniu z przedświątecznej gorączki zakupowej korzystają kina, kluby fitness czy kręgielnie, które nie notują takiego wzrostu obrotów jak inne kategorie ze względu na przekierowanie wydatków na cele stricte świąteczne zakupy.

- Obroty w centrach handlowych generowane w grudniu są średnio aż o 47 proc. wyższe niż średnia z całego roku, wyższe obroty wygenerowane są nie tylko przez większą odwiedzalność galerii, ale także przez zdecydowanie wyższe wartości zakupów. Według naszych danych mniejsze i średniej wielkości centra odwiedza w grudniu około 400 tys. klientów, duże obiekty mogą liczyć na ponad 600 tys. gości w miesiącu. Są jednak galerie w Polsce, w których odwiedzalność w grudniu mocno przekracza 1 mln gości – wylicza Anna Zachara Widła, Research & Education Manager w Polskiej Radzie Centrów Handlowych.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.55.186.225
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.