Prezes Almy: Grudzień rozczarował. Na ożywienie trzeba będzie poczekać
Sieć Alma Market, która w całej Polsce ma 46 sklepów, zamierza nadal dynamicznie się rozwijać. W samej Warszawie sieć liczy w sumie na 30-40 lokali, podczas gdy obecnie ma ich 11. Spółka już przejęła część rynku po upadłym Bomi, wchodząc w cztery najbardziej atrakcyjne lokalizacje. W tym roku na inwestycje wyda 20 mln zł - informuje w wywiadzie dla "Parkietu" prezes i największy akcjonariusz Almy Jerzy Mazgaj.
Jak mówi Parkietowi Jerzy Mazgaj, spółka nie zamierza przejmować innych sieci, ponieważ na rynku nie widać atrakcyjnych celów do przejęcia. Jeśli będzie przejmować, to raczej pojedyncze sklepy. Na ten rok planuje minimum pięć otwarć. Dla porównania, w 2013 roku Alma otworzyła osiem delikatesów.
Prezes przyznaje, że inwestorzy interesują się Almą, jednak firma nie jest na sprzedaż. - Natomiast jeśli znajdzie się jakiś inwestor zainteresowany zakupem części akcji po rozsądnej cenie, wówczas będzie mile widziany - mówi Jerzy Mazgaj.
Jak mówi, czwarty kwartał 2013 roku był lepszy niż rok wcześniej, ale oczekiwania były jeszcze większe. Tymczasem grudzień trochę rozczarował. - Wyraźnie widać, że na prawdziwe ożywienie gospodarcze trzeba będzie jeszcze poczekać. Sądzę, że druga połowa 2014 roku będzie już bardzo dobra - mówi Jerzy Mazgaj w rozmowie z Parkietem.

- EUR 0,14% 4,17 zł
- CHF 0,14% 3,48 zł
- USD 0,56% 3,39 zł
-
PT 17:50
Solar zmaga się z zakazem handlu w niedziele
-
PT 17:29
Nathaniel Robinson globalnym dyrektorem w Cushman & Wakefield
-
PT 17:12
W Inowrocławiu powstanie park handlowy
-
PT 16:43
Duże centrum hurtowe szykowane jest koło Warszawy
-
PT 16:39
Olsztyński Centaurus rośnie całodobowo
-
PT 16:21
Większy kompleks produkcyjny BBC w Mirosławcu
-
PT 16:09
Duży kompleks magazynowy Homanit powstanie w Karlinie
-
PT 15:45
Gama rośnie. Kolejny sklep dołącza do sieci
-
PT 15:43
Klub Innowatora KSSE kształci przyszłe kadry
-
ŚR 10:40
Pierwsza w Polsce transakcja sprzedaży portfela parków handlowych sfinalizowana - portfolio HopStop sprzedane
-
Panattoni bije rekordy z Leroy Merlin. Budują największy magazyn w Polsce
-
Mango szykuje otwarciową ofensywę. Galeria Ostrowiec wśród nowych lokalizacji
-
Hotelarze na zakupach
-
Ponad 80 marek i 41 tys. mkw. w sercu miasta. Oto nowa Galeria Centrum
-
Chińska sieć hotelowa rusza na podbój Europy
-
Dekpol celuje w nowy rynek. Zbuduje kolejny hotel
-
State Street bierze cały biurowiec. To tylko zaostrza apetyt Ghelamco na Kraków
-
Motoryzacyjny gigant w nowej siedzibie
-
Focus Hotels mocno się rozpędza. Na starcie butikowy hotel w Sopocie, kolejne w przygotowaniu
-
Pierwsza w Polsce transakcja sprzedaży portfela parków handlowych sfinalizowana - portfolio HopStop sprzedane
-
1
Rondo Wiatraczna kompletuje najemców
-
2
Dobre prognozy dla TXM, słabsze dla Gino Rossi i Monnari
-
3
Mohito pod nowym stołecznym adresem
-
4
Focus Park wzmacnia ofertę o elektromarket
-
5
Nowe marki w Rybnik Plaza
-
6
Last minute jest passe. Jak Polacy planują wakacje?
-
7
Nowa odsłona salonów LPP w Plaza Rybnik
-
8
Chcemy być w stolicach świata mody
-
9
Kolejny efekt zakazu handlu w niedziele? Odzieżowy potentat nie wyklucza próby renegocjacji czynszów
-
10
LPP? Skanska? Tatry Mouintain Resort? IKEA? A może JP Morgan? Wybierz najlepszego inwestora!