PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Prezes Carrefour Polska: Kryzys najbardziej odczuwamy w hipermarketach

  • Autor: Portalspozywczy.pl, Łukasz Stępniak
  • 14 gru 2011 11:11

Prezes Carrefour Polska: Kryzys najbardziej odczuwamy w hipermarketach

Carrefour rozwija w Polsce trzy formaty placówek handlowych - sklepy osiedlowe, supermarkety oraz hipermarkety. Kryzys najbardziej odczuwamy w hipermarketach, co jest widocznym znakiem zmian w trendach konsumpcji - wyjaśnia Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

REKLAMA

Sytuacja w Europie jest trudna i niezwykle dynamiczna. Jak to, co dzieje się w polityce i gospodarce, przełoży się na handel w Polsce?

Nie jestem politykiem, więc nie odniosę się do aspektów politycznych obecnej sytuacji, ale zajmę się problemami ekonomicznymi i kwestiami związanymi z handlem. I tutaj nie mam niestety dobrych informacji. Nie chciałbym mówić, że jesteśmy w sytuacji kryzysu, ale z pewnością można powiedzieć, że weszliśmy w trudny okres. Wyrażam tu nie tylko swoją opinię jako prezes Carrefoura, ale także innych kolegów z branży, z którymi często dyskutujemy i wymieniamy się opiniami. Ta sytuacja ma miejsce już od marca br. Co więcej, obecny stan nie narodział się nagle, ale jest efektem wielu czynników, z którymi mieliśmy do czynienia już w 2010 roku.

Dla sieci Carrefour ubiegły rok był naprawdę dobry. Można powiedzieć, że symptomy narastającego kryzysu nie były w nim widoczne. Nie mogę ukrywać, że obecną, trudną sytuację odczuwamy już od marca tego roku. Im większa powierzchnia sprzedaży, tym bardziej nasza działalność jest dotknięta spowolnieniem.

Carrefour rozwija w Polsce trzy formaty placówek handlowych - sklepy osiedlowe, supermarkety oraz hipermarkety. Kryzys najbardziej odczuwamy w hipermarketach, co jest widocznym znakiem zmian w trendach konsumpcji. Jeżeli gospodarstwa domowe mają problemy z dopięciem budżetu, nie będą odwiedzać hipermarketów i zabierać tam dzieci, aby nie prowokować dodatkowych wydatków. Rodziny wybiorą się raczej na zakupy do supermarketu lub małego, osiedlowego sklepu, aby kupić jedynie produkty pierwszej potrzeby.

Polacy deklarują w badaniach 4-proc. wzrost wydatków na świąteczne zakupy. Czy to może złagodzić konsekwencje tej trudnej sytuacji?

Oczywiście grudzień jest bardzo ważny dla handlu. Możliwe, że to, co się wydarzy w grudniu, może wpływać na cały wynik firmy. Polska jest krajem słowiańskim, nie jest to kultura śródziemnomorska. Polski konsument zachowuje się inaczej. I to nie dlatego, że Polacy mają mniej pieniędzy, ale dlatego, że są bardziej zachowawczy, oszczędni. Być może odkładają pieniądze na chwilę, kiedy będą musieli lub chcieli je wydać. Możliwe, że przed świętami znajdą się pieniądze, które będzie można wydać. Mamy taką nadzieję.

Co najmocniej przełożyło się na ograniczenie wydatków Polaków? Czy są to rosnące ceny mediów, koszty kredytów, a może kwestie mentalne związane z oszczędzaniem w związku z nadchodzącą drugą falą kryzysu?

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA