PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Prezes E.Leclerc: W Polsce nie jest łatwo prowadzić biznes handlowy

  • www.portalspozywczy.pl
  • 22 lut 2013 10:08

Prezes E.Leclerc: W Polsce nie jest łatwo prowadzić biznes handlowy

- (...) w aktualnej sytuacji lepsze wyniki w handlu osiąga się poprzez otwieranie nowych punktów sprzedaży, a nie przez udoskonalanie sklepów już istniejących - mówi w rozmowie z serwisem portalspozytczy.pl Jean-Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc Polska, komentując obecną sytuację na rynku handlowym w Polsce.

REKLAMA

- Największy wpływ na sektor handlowy w Polsce ma zmieniające się podejście konsumentów. Od 2011 roku Polacy są zaniepokojeni sytuacją rynkową. Ograniczenia dotyczące kredytów konsumenckich mają wpływ na rynki produktów nieżywnościowych, czyli sprzedaż tekstyliów, artykułów wyposażenia wnętrz, czy sprzętu AGD - mówi Jean-Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

I dodaje: - Dodatkowo niski kurs złotówki w stosunku do dolara i euro również wpływa na wzrost cen tych produktów. W tej sytuacji, hipermarkety są dotknięte kryzysem w większym stopniu, niż mniejsze sklepy i dyskonty. Wydaje się, że w aktualnej sytuacji lepsze wyniki w handlu osiąga się poprzez otwieranie nowych punktów sprzedaży, a nie przez udoskonalanie sklepów już istniejących.

Zdaniem prezesa sieci E.Leclerc problemy, które dotknęły spółkę Bomi w 2012 roku, i decyzja grupy Metro w sprawie sprzedaży Reala, pokazują, że rynek polski nie należy do miejsc, gdzie łatwo prowadzić tego typu biznes. - Firmy decydujące się działać w Polsce muszą precyzyjnie określić pozycje swojej marki na rynku, aby mieć szanse na rozwój w tym kraju. Co więcej rynek handlowy w Polsce charakteryzuje się olbrzymią koncentracją różnego rodzaju sklepów od małch placówek, przez supermarkety, po hipermarkety - wyjaśnia Jean-Philippe Magre.

Choć sytuacja rynku detalicznego w Polsce, podobnie jak całość sytuacji ekonomicznej, jest lepsza niż w krajach Europy, to trudno aktualnie mówić o "Zielonej Wyspie". Jednocześnie zachowania polskiego konsumenta są znacznie mniej spontaniczne i ważną rolę w jego decyzjach dotyczących zakupu pełni polityka cen , mam tu na myśli obniżki i promocje - podsumowuje prezes E.Leclerc Polska.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA