PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Prezes Echo: Na budowę centrów handlowych wydamy 250 mln zł

  • Autor: Propertynews.pl
  • 22 cze 2011 11:05

Prezes Echo: Na budowę centrów handlowych wydamy 250 mln zł

W 2012 roku Echo Investment SA przeznaczy na budowę nowych centrów handlowych ok. 250 milionów zł. - Tylko w naszym kraju zamierzamy rozpocząć budowę 109,5 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej - powiedział portalowi Propertynews.pl Piotr Gromniak, prezes kieleckiej spółki. Zdradza, że jego firma zamierza rozwijać nowe segmenty działalności - będzie budować outlety oraz parki handlowe.

REKLAMA

W tym roku Echo Investment rozpocznie budowę pięciu nowych obiektów, m.in.: Outlet Park Szczecin, Olimpia w Bełchatowie, Veneda w Łomży, Amber w Kaliszu, a także zajmie się rozbudową Pasażu Grunwaldzkiego we Wrocławiu o 16,6 tys. mkw. Firma zamierza otworzyć także po rozbudowie Galerię Echo w Kielcach, która łącznie będzie miała 70 tys. mkw. najmu powierzchni.

Prezes Gromniak zapewnia, że jego firma ma środki na realizację tak ambitnego planu inwestycyjnego. - Finansowanie centrów handlowych zdobywamy jeszcze przed rozpoczęciem budowy. Jesteśmy na finiszu podpisania umów kredytowych na realizację trzech centrów: w Łomży, Bełchatowie oraz outletu w Szczecinie - przekonuje.

Szef kieleckiej spółki deweloperskiej zdradza, że jego firma ma zamiar kontynuować rozwój w segmencie centrów wyprzedażowych. - Chcemy budować centra handlowe typu outlet. Taką inwestycję będziemy realizować między innymi w Szczecinie. Teren, na którym je zbudujemy, znajduje się w pobliżu hipermarketu Real z galerią handlową. Jesteśmy w przeddzień rozpoczęcia budowy - mówi.

- Tego typu projekty będziemy rozwijać, choć nie na dużą skalę. Trudno sobie bowiem wyobrazić, że w Polsce mogłoby powstać tyle outletów co centrów handlowych - dodaje.

Nowym segmentem działalności Echo ma być także budowa parków handlowych. - Chcielibyśmy jednak budować obiekty o minimalnej powierzchni 25 tys. mkw. Wysiłek inwestycyjny, jaki jest związany z realizacją niewielkiego przedsięwzięcia, jest bowiem taki sam jak w przypadku wielkiego obiektu - mówi.

Zapytany o lokalizacje pod przyszłe projekty wymienia miasta mające minimum 70 tys. mieszkańców i takie, w których jest potencjał do budowy obiektów o powierzchni nie mniejszej niż 25 tys. mkw.

Firma chce modernizować obiekty już istniejące. - W perspektywie kilku najbliższych lat będziemy myśleć o przebudowie obiektów handlowych, które działają na rynku od blisko 10 lat. Takie centra funkcjonują we Jeleniej Górze, Tarnowie, Radomiu, Piotrkowie Trybunalskim - wymienia Gromniak.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA