PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Prezes Emperii: Sprzedaż w branży handlowej idzie bardzo źle

  • Autor: PAP
  • 16 maj 2013 17:14

Sprzedaż na rynku handlu detalicznego w II kwartale będzie słabsza niż w I kwartale, jednak Emperia spodziewa się, że jej wyniki będą istotnie lepsze od średniej rynkowej - ocenił prezes spółki Dariusz Kalinowski. Spółka w I kwartale otworzyła 2 sklepy, a w II kwartale planuje otwarcie 3 kolejnych.

REKLAMA

"Sprzedaż w II kwartale idzie bardzo źle. Myślę, że II kwartał pokaże istotnie gorsze wyniki na FMCG na sprzedaży porównywalnej dla pozostałych graczy niż I kwartał. Jestem jednak optymistą co do tego, że różnica między Stokrotką, a pozostałymi w II kwartale będzie istotnie wyższa niż to co pokazaliśmy w I kwartale" - powiedział na konferencji Kalinowski.

"Były tygodnie, w których sprzedaż w hipermarkety notowały spadek LFL rzędu 20 proc. rdr. Supermarkety w rekordowym tygodniu II kwartału traciły 12 proc. sprzedaży rdr" - dodał.

Zdaniem Kalinowskiego spadki wynikają z zarówno z efektu bazy, jak i słabej koniunktury.

Spółka podała, że z badań Nielsena wynika, iż wartość sprzedaży w segmencie supermarkety LFL (sprzedaż porównywalna) na stałej próbie sklepów z wyłączeniem Stokrotki w I kwartale 2013 r. spadła o 3,2 proc. W tym samym okresie badanie na stałej próbie sklepów Stokrotka wykazało wzrost wartości sprzedaży o 0,4 proc.

"Naszym celem jest zwiększenie wskaźnika wartości sprzedaży z metra kwadratowego w sieci Stokrotka do poziomu 1,7-1,8 tys. zł. Jest to do osiągnięcia w perspektywie kilku lat" - powiedział Kalinowski.

Średnia sprzedaż z jednego metra kwadratowego Stokrotki w I kwartale wyniosła 1.365 zł, czyli o 0,4 proc. więcej rdr. W tym czasie ten wskaźnik dla całego segmentu supermarketów spadł o 2,5 proc. rdr.

Kalinowski poinformował, że największe nasilenie kosztów związanych z uruchomieniem własnej logistyki i centrum dystrybucyjnego dla sieci Stokrotka przypadnie na lipiec i pierwszą połowę sierpnia.

"Od początku lipca przejmujemy od Eurocashu i Tradisa dostawy do naszych sklepów, w kolejnych tygodniach będziemy przenosić kolejnych pozostałych dostawców, dysponujących własną logistyką. Cały proces migracji dostawców zakończy się we wrześniu" - powiedział.

"Ten okres będzie generował największe koszty, gdyż ze względu na cykl rotacji towarów będziemy sprzedawać produkty kupione na starych warunkach samemu ponosząc koszty transportu do naszych sklepów. Mniej więcej od połowy sierpnia powinny wejść w życie nowe kontrakty, których negocjacje kończymy właśnie ze wszystkimi dostawcami" - dodał.

Prezes podkreślił, że priorytetem dla spółki w tym okresie będzie takie przeprowadzenie operacji, aby nie była odczuwalna przez klienta.

Emperia otworzyła w I kwartale dwa sklepy i zamknęła jeden, a na koniec tego okresu spółka posiadała 202 sklepy.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA