PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Prezes Gino Rossi o planach rozwoju grupy

  • Autor: propertynews.pl
  • 17 kwi 2015 08:25

Prezes Gino Rossi o planach rozwoju grupy Tomasz Malicki, prezes zarządu spółki Gino Rossi

W 2014 roku Grupa Gino Rossi zakończyła gruntowną restrukturyzację spółki. O tym, z jakimi planami wchodzi w rok bieżący rozmawiamy z Tomaszem Malickim, prezesem zarządu spółki.

REKLAMA

W 2014 roku Grupa Gino Rossi sfinalizowała trzyletnią restrukturyzację spółki. Jak ocenia Pan ten proces?

Zrealizowaliśmy wszystkie założone cele spółki, polegające na: obniżeniu kosztów kredytu spółki, podniesieniu efektywności i rentowności sprzedaży. Udało się nam podnieść marżę brutto o ok. 3 pkt. procentowe. W tym roku chcemy obniżyć koszty finansowania obligacji wynoszących 35 mln zł. To założenie chcemy zrealizować w czerwcu br.

Jakie są plany rozwoju spółki na 2015 r.?

Planujemy w br. zwiększyć powierzchnię handlową naszych sklepów o 2000 mkw., po ok. 1000 mkw. dla każdej ze spółek.

Chcielibyśmy przyspieszyć z rozwojem marki Simple. W tym roku otworzymy w Polsce ok. 7-8 sklepów. Planujemy też zwiększyć powierzchnię 5-6 istniejących już salonów. Na koniec br. chcemy osiągnąć liczbę 64-65 sklepów tej marki. (Teraz sieć Simple liczy 57 sklepów). Celujemy w miasta powyżej 100 tys. mieszkańców, gdzie potencjał nabywczy jest na tyle duży, aby osiągnąć spodziewaną  rentowność placówek.

Z Simple wchodzimy też poza granice Polski. W marcu br. otworzyliśmy już pierwszy sklep w formule franczyzowej w Wilnie na Litwie. W pierwszym półroczu planujemy też otwarcie 2 sklepów w Czechach. 

To pierwsze krok, jakie marka Simple robi w kierunku ekspansji zagranicznej. Interesujące są dla nas głównie Czechy , Słowacja jak i kraje Bałtyckie, gdzie już rozwija się marka Gino Rossi. Obecnie działa tam 7 salonów. Do końca roku planujemy powiększyć sieć do 13 sklepów.

Gino Rossi posiada też sklepy w Kaliningradzie i na Ukrainie. Jaka jest ich sytuacja? Czy spółka wycofa się z tego rynku?

Ponieważ są to sklepy franczyzowe, ich wyniki nie przekładają się w znaczący sposób na wartość sprzedaży spółki. W Rosji i na Ukrainie nie planujemy nowych otwarć, bo skupiliśmy się na Słowacji i Czechach. W ub. roku otworzyliśmy tam łącznie trzy salony Gino Rossi. W tym roku chcemy powiększyć nasze portfolio o  jeden sklep na Słowacji i dwa w Czechach.

Jakie zyski generuje kanał sprzedaży internetowej?

Sklepy online generują ok. 10 proc. sprzedaży całkowitej Grupy Gino Rossi. W tym roku spodziewamy się zwiększenia sprzedaży w tym kanale o 40-50 proc. Wydaje się to nam jak najbardziej realne, patrząc choćby na klikudziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży internetowej rdr w pierwszych miesiącach tego roku. 

Jakie nakłady spółka przeznaczy w br. na inwestycje?

W 2014 r. przeznaczyliśmy ok. 5 mln zł na inwestycje w moce produkcyjne. W 2015 chcemy skupić się na kanałach sprzedaży. Ok. 2 proc. przychodów, tak jak  było to w roku ubiegłym, przeznaczymy na działania marketingowe. Kolejne inwestycje związane ze zwiększeniem mocy produkcyjnej Gino Rossi mogą nastąpić na przełomie 2015 i 2016 roku.

 Dziękujemy za rozmowę.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA