PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Prezes Gino Rossi o planach rozwoju grupy

  • Autor: propertynews.pl
  • 17 kwi 2015 08:25

Prezes Gino Rossi o planach rozwoju grupy Tomasz Malicki, prezes zarządu spółki Gino Rossi

W 2014 roku Grupa Gino Rossi zakończyła gruntowną restrukturyzację spółki. O tym, z jakimi planami wchodzi w rok bieżący rozmawiamy z Tomaszem Malickim, prezesem zarządu spółki.

REKLAMA

W 2014 roku Grupa Gino Rossi sfinalizowała trzyletnią restrukturyzację spółki. Jak ocenia Pan ten proces?

Zrealizowaliśmy wszystkie założone cele spółki, polegające na: obniżeniu kosztów kredytu spółki, podniesieniu efektywności i rentowności sprzedaży. Udało się nam podnieść marżę brutto o ok. 3 pkt. procentowe. W tym roku chcemy obniżyć koszty finansowania obligacji wynoszących 35 mln zł. To założenie chcemy zrealizować w czerwcu br.

Jakie są plany rozwoju spółki na 2015 r.?

Planujemy w br. zwiększyć powierzchnię handlową naszych sklepów o 2000 mkw., po ok. 1000 mkw. dla każdej ze spółek.

Chcielibyśmy przyspieszyć z rozwojem marki Simple. W tym roku otworzymy w Polsce ok. 7-8 sklepów. Planujemy też zwiększyć powierzchnię 5-6 istniejących już salonów. Na koniec br. chcemy osiągnąć liczbę 64-65 sklepów tej marki. (Teraz sieć Simple liczy 57 sklepów). Celujemy w miasta powyżej 100 tys. mieszkańców, gdzie potencjał nabywczy jest na tyle duży, aby osiągnąć spodziewaną  rentowność placówek.

Z Simple wchodzimy też poza granice Polski. W marcu br. otworzyliśmy już pierwszy sklep w formule franczyzowej w Wilnie na Litwie. W pierwszym półroczu planujemy też otwarcie 2 sklepów w Czechach. 

To pierwsze krok, jakie marka Simple robi w kierunku ekspansji zagranicznej. Interesujące są dla nas głównie Czechy , Słowacja jak i kraje Bałtyckie, gdzie już rozwija się marka Gino Rossi. Obecnie działa tam 7 salonów. Do końca roku planujemy powiększyć sieć do 13 sklepów.

Gino Rossi posiada też sklepy w Kaliningradzie i na Ukrainie. Jaka jest ich sytuacja? Czy spółka wycofa się z tego rynku?

Ponieważ są to sklepy franczyzowe, ich wyniki nie przekładają się w znaczący sposób na wartość sprzedaży spółki. W Rosji i na Ukrainie nie planujemy nowych otwarć, bo skupiliśmy się na Słowacji i Czechach. W ub. roku otworzyliśmy tam łącznie trzy salony Gino Rossi. W tym roku chcemy powiększyć nasze portfolio o  jeden sklep na Słowacji i dwa w Czechach.

Jakie zyski generuje kanał sprzedaży internetowej?

Sklepy online generują ok. 10 proc. sprzedaży całkowitej Grupy Gino Rossi. W tym roku spodziewamy się zwiększenia sprzedaży w tym kanale o 40-50 proc. Wydaje się to nam jak najbardziej realne, patrząc choćby na klikudziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży internetowej rdr w pierwszych miesiącach tego roku. 

Jakie nakłady spółka przeznaczy w br. na inwestycje?

W 2014 r. przeznaczyliśmy ok. 5 mln zł na inwestycje w moce produkcyjne. W 2015 chcemy skupić się na kanałach sprzedaży. Ok. 2 proc. przychodów, tak jak  było to w roku ubiegłym, przeznaczymy na działania marketingowe. Kolejne inwestycje związane ze zwiększeniem mocy produkcyjnej Gino Rossi mogą nastąpić na przełomie 2015 i 2016 roku.

 Dziękujemy za rozmowę.

 

 


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA