PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Prezes Metro: Skupimy się na podniesieniu sprzedaży

  • dlahandlu.pl
  • 23 maj 2012 11:59

Metro Group potwierdza strategię na najbliższe lata. Priorytetem będzie wzrost sprzedaży like-for-like, położenie większego nacisku na działalność operacyjną i bardziej efektywne struktury administracyjne oraz stabilna dywidenda w wysokości 1,35 euro na jedną akcję.

REKLAMA

- Będziemy nadal znacząco inwestować w obszary, które przynoszą korzyści naszym klientom i pozwalają odróżnić nas od naszych konkurentów. Obejmować one będą atrakcyjniejszy asortyment, doradztwo dla klientów oraz inwestycje w ceny - powiedział Olaf Koch, prezes zarządu Metro AG.

Pomimo trudnej ogólnej sytuacji gospodarczej, Metro Group udało się utrzymać pozycję na rynku. Sprzedaż grupy spadała nieznacznie o 0,8 proc. do wysokości 66,7 mld euro. - 2011 nie był łatwym rokiem dla Metro Group - podkreślił Koch.

Firma pracuje m.in. nad stworzeniem bardziej efektywnych struktur administracyjnych, zwłaszcza w centrali grupy w Düsseldorfie. FIima chce również zmienić kalendarzowy rok finansowy. Ma on trwać od 1października do 30 września.

W zakończonym (31 marca) I kw. 2012 r. niemiecka Grupa Metro (Makro, Real, Media Markt, Saturn) uzyskała przychody netto ze sprzedaży na poziomie 15,6 mld euro, co oznacza wzrost o 2,2 proc. W walutach lokalnych w sprzedaż wzrosła o 2,6 proc. r/r. Jednak Metro Group zanotowało 82 mln euro straty, wobec 3 mln euro straty rok wcześniej. EBITDA wyniosła 9 mln euro na minusie.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA