PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Prezes Solar Company: Nasze zyski z mkw. są zdecydowanie większe niż innych spółek odzieżowych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 20 mar 2012 15:57

Prezes Solar Company: Nasze zyski z mkw. są zdecydowanie większe niż innych spółek odzieżowych

W porównaniu do jednych z największych polskich spółek odzieżowych - w tym LPP SA czy NG2 SA - Grupa Solar ma najniższy wskaźnik kosztów sprzedaży i zarządu do przychodów. W latach 2008-2010 było to 37 proc. przy średniej rynkowej na poziomie 44 proc. - poinformował na konferencji prasowej Stanisław Bogacki, prezes zarządu Solar Company SA.

REKLAMA

- Jesteśmy najefektywniejszą polską spółką odzieżową. To wynik m.in. ścisłej kontroli kosztów funkcjonowania grupy kapitałowej oraz efektywnej struktury organizacyjno-dystrybucyjnej - tłumaczy Stanisław Bogacki.

Jak wynika z danych spółki, ubiegłoroczny zysk Solar Company w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni jest nawet 10 razy większy niż innych wiodących spółek odzieżowych. Jeśli chodzi o Solar Company, w 2011 roku wynik ten wyniósł 5 tys. zł, kiedy w przypadku LPP i NG2 było to niecałe tysiąc zł, a w przypadku NFI Empik Media & Fashion - jeszcze mniej.

Ubiegłoroczna sprzedaż w przeliczeniu na mkw. w przypadku firmy Solar wyniosła ponad 20 tys. zł, dla LPP i NG2 było to ok. 7 tys. zł, a NFI Empik Media & Fashion - ok. 10 tys. zł.

Rentowność netto spółki Solar w 2011 roku wyniosła ponad 25 proc., kiedy rentowność netto LPP i NG2 przekraczała 10 proc.

- Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu stanowią średnio 39 proc. Największy udział w tych kosztach stanowią te pracownicze (35 proc.) oraz usług obcych (38 proc.), na które składają się głównie koszty wynajmu powierzchni biurowej i handlowej - wymienił prezes zarządu Solar Company.

Strategia Solar Company SA obejmuje silną kontrolę oraz dalszą obniżkę kosztów, a także zwiększenie efektywności zarządzania. Ma w tym pomóc m.in. wprowadzenie systemu informatycznego, który stanowi zintegrowane rozwiązanie biznesowe wspomagające zarzadzanie finansami, produkcją, dystrybucją, reakcjami z klientem, serwisem, a także umożliwiające sporządzanie zaawansowanych analiz i budżetowanie.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA