PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Prezes Tesco: Jesteśmy nr 1 w handlu internetowym w Polsce

  • www.portalspozywczy.pl
  • 08 lip 2013 16:52

Handel elektroniczny to obecnie jeden najszybciej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki. W roku 2012 jego wartość wzrosła aż o 1,49 mld r/r. Największe sieci handlowe w Polsce inwestują miliony aby objąć pozycję lidera w tej gałęzi handlu. Tesco Polska rok od uruchomienia usługi Ezakupy w Warszawie, jest już liderem w internetowego handlu żywnością w Polsce i planuje kolejne projekty, które pozwolą firmie utrzymać tę pozycję.

REKLAMA

Oficjalny start usługi zakupów za pośrednictwem internetu w Tesco odbył się w lipcu 2012. Dziś Ezakupy dostępne są w 10 regionach Polski a dostawy realizowane są z 16 hipermarketów. Do września 2013 Ezakupy będą obecne już w 20 sklepach w Polsce. To bodaj najszybciej rozwijająca się usługa zakupów spożywczych dokonywanych za pośrednictwem Internetu w Polsce. Firma nie ukrywa, że chce być liderem e-commerce w swoim sektorze.

To właśnie internet będzie jednym z głównych elementów strategii rozwoju Tesco w Polsce. - Już teraz jesteśmy nr 1 w sprzedaży internetowej w Polsce i chcemy się umocnić na tej pozycji. Ruszyliśmy z projektem e-sklepu ubiegłym roku, rozpoczynając od sklepu w Warszawie. Dzisiaj w stolicy prowadzimy sprzedaż z trzech hipermarketów, a po ulicach Warszawy jeździ 50 vanów dostarczających towar klientom. W całej Polsce prowadzimy sprzedaż już w 14 miastach i docieramy do ok. 20 proc. Polaków. Plan na ten rok zakłada uruchomienie sprzedaży internetowej w kolejnych ośmiu miastach, to oznacza, że będziemy w ponad 20 miejscowościach i będziemy mieli w zasięgu ok. 40 proc. polskich konsumentów - mówi Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

Dziś po całej Polsce jeździ 150 samochodów dostawczych, a na koniec roku - jak zapowiada szef Tesco Polska - będzie ich dwukrotnie więcej. W tym roku, w biznesie internetowym brytyjski operator zapowiada wzrost zatrudnienia z 500 do ok. 1000 osób.

- W perspektywie 4-5 lat chcemy objąć zasięgiem naszej sprzedaży internetowej 60 proc. polskich konsumentów. To realne, rynek jest bardzo perspektywiczny, młodzi ludzie, którzy chętnie korzystają z internetu i robią zakupy w e-sklepach dorastają i zakładają rodziny, ich potrzeby będą stale rosły. Szybko rozwija się także rynek technologii mobilnych w tym smartfony, które ułatwiają robienie zakupów przez internet. Chyba żadna z sieci spożywczych nie ma tak dobrego modelu sprzedaży, jak właśnie Tesco - tłumaczy Ryszard Tomaszewski.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA