PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Prezes Wittchen zapowiada rozwój sieci i przejęcia marek luksusowych

  • Autor: Anna Pełka/PAP
  • 08 cze 2011 17:09

Prezes Wittchen zapowiada rozwój sieci i przejęcia marek luksusowych

Grupa Wittchen planuje pozyskać z oferty publicznej kilkadziesiąt milionów złotych i najpóźniej jesienią wejść na warszawską giełdę. Środki z IPO przeznaczy na rozwój sieci sprzedaży Wittchen i VIP Collection oraz przejęcia kolejnych marek luksusowych. - W tym roku planowane jest otwarcie kilku salonów Wittchen, a w ciągu dwóch lat ponad 20 sklepów VIP Collection - mówi Jędrzej Wittchen, prezes spółki.

REKLAMA

- Prospekt emisyjny złożyliśmy do KNF wiosną. Mamy nadzieję na jego zatwierdzenie w najbliższym czasie. Myślę, że najpóźniej jesienią możliwy będzie debiut giełdowy - powiedział PAP Wittchen, prezes i główny akcjonariusz spółki.

Poinformował, że oferta publiczna obejmować będzie głównie emisję nowych walorów, ale on sam sprzeda też niewielki pakiet swoich akcji.
- Będzie to głównie emisja nowych akcji, z bardzo małą procentowo ilością sprzedawanych akcji przez właściciela. Nowi akcjonariusze obejmą kilkadziesiąt procent w kapitale zakładowym spółki, ale większościowy pakiet akcji oczywiście pozostanie w naszych rękach - powiedział Wittchen.

- Wartość emisji to będzie kilkadziesiąt milionów złotych, środki chcemy przeznaczyć na rozwój organiczny sieci sprzedaży i przejęcia - dodał.
Grupa Wittchen jest operatorem dwóch marek: Wittchen i VIP Collection. Zamierza rozwijać obie sieci w Polsce i za granicą.

- Mamy w Polsce 52 punkty sieci Wittchen, z tego 51 w Polsce i 1 w Czechach, i zamierzamy w najbliższym czasie otworzyć kilka kolejnych. W sierpniu powstanie pierwszy sklep sprzedający według nowego konceptu - Wittchen Shoes w Złotych Tarasach w Warszawie - powiedział prezes.

- W sieci VIP Collection plany rozwojowe są dużo większe. Teraz jest 26 punktów sprzedaży, a w ciągu dwóch lat chcemy podwoić liczbę sklepów, czyli otworzyć ponad 20 nowych salonów. Sieć VIP Collection przejęliśmy w słabym stanie. To była sieć, która miała trochę więcej punktów sprzedaży niż obecnie, osiągała w latach świetności ponad 30 mln zł obrotów. Naszym zamiarem jest powrót w szybkim czasie do takich poziomów sprzedaży. Chcemy ją rozwijać zwłaszcza w północnej części kraju, gdzie ta sieć była mniej znana - poinformował.

Dodał, że grupa chce wyjść z produktami VIP Collection na rynki zagraniczne. - W ramach współpracy franczyzowej z lokalnymi partnerami sprzedajemy w 13 punktach sprzedaży na Ukrainie, 15 punktach w Rosji, kilku sklepach na Białorusi i jednym na Litwie. W tych krajach także poprzez nowych partnerów chcielibyśmy rozwijać sprzedaż produktów naszej kluczowej marki. W przyszłości chcemy poszerzać asortyment i wejść na te rynki z nowym konceptem VIP Collection. Nie ma jeszcze decyzji, czy będą to sklepy multibrandowe, czy w innej formule. To będzie zależeć od ustaleń z partnerami na poszczególnych rynkach - powiedział.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA