PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Problemy odzieżowego giganta zbiegają się z kłopotami w Polsce

  • Autor: propertynews.pl
  • 17 cze 2015 09:57

Problemy odzieżowego giganta zbiegają się z kłopotami w Polsce   GAP

GAP ogłosił, że zamknie 175 sklepów w Ameryce Północnej. To ¼ całej sieci w tym regionie. Po zakończeniu procesu restrukturyzacji GAP będzie mieć 500 regularnych lokalizacji i 300 outletów. Zbiega się to z kłopotami placówek w Polsce, które działają w stołecznej Arkadii, Silesia City Center w Katowicach i wrocławskiej Renomie.

REKLAMA

Grupa Empik, która prowadzi sklepy GAP w Polsce, ogłosiła nową strategię, w wyniku której rezygnuje z działalności w segmencie modowym. Spółka poszukiwała inwestora, który przejmie działające sklepy. Jak poinformowała nas przedstawicielka firmy, negocjacje w tej sprawie wciąż trwają. Tymczasem w trzech działających sklepach w Polsce odbywają się wyprzedaże, a półki zaczynają świecić pustkami. Pracownicy placówek mówią o likwidacji sieci w Polsce.

Amerykańska marka odzieżowa zadebiutowała w Polsce pod koniec 2011 roku otwierając sklep w stołecznej Arkadii. W 2012 roku spółka NFI Empik M&F, która odpowiadała za rozwój sieci w naszym kraju, zapowiadała dalszy rozwój marki.

GAP nie ujawnia, ile osób straci pracę w USA, ale w samej centrali firmy będzie to ok. 250 osób. Firma szacuje, że zamknięcie sklepów przyniesie 300 mln dolarów rocznej straty. Dodatkowo firma poniesie jednorazowe koszty związane z tym procesem szacowane 140-160 dolarów.

Ma to poprawić rentowność, ponieważ w ostatnim czasie grupa zmaga się ze sporym spadkiem sprzedaży i ma trudności z dostosowaniem swojej oferty do zmieniających się oczekiwań klientów, szczególnie tych młodych.

Firma problem dostrzegła już wcześniej i powołała nowego CEO Arta Pecka i zwolniła dyrektora kreatywnego marki Rebekkę Bay. Ruchy nie nie przyniosły spodziewanych efektów, klienci nie powrócili do marki, która jeszcze w latach 90. i na początku XI wieku wyznaczała trendy na rynku mody casualowej.

GAP oświadczył, że decyzja o redukcji sieci sklepów jest także wynikiem rozwoju sprzedaży online. Eksperci uważają, że dziś wiele amerykańskich sieci handlowych ma zdecydowanie za dużo lokalizacji niż potrzebuje tego rynek. To pozostałość z poprzedniej epoki, kiedy sprzedaż online nie istniała.

W maju GAP zanotował 6-proc. spadek sprzedaży rok do roku, a w kwietniu 15-proc.

Co więcej, w styczniu GAP ogłosił koniec swojej najmniejszej, obuwniczej marki, która działała w internecie od 2006 roku - Piperline. Marka został utworzona, żeby konkurować z innym obuwniczym potentatem w sieci – marką Zappos. Zarząd tłumaczył, że chce się skoncentrować na rozwiązywaniu najbardziej palących problemów.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA