PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Próchnik zanotował kolejny spadek sprzedaży. Ma być lepiej dzięki nowej strategii

  • Autor: propertynews.pl
  • 22 mar 2013 19:40

Próchnik zanotował kolejny spadek sprzedaży. Ma być lepiej dzięki nowej strategii

Rok 2012 okazał się kolejnym rokiem w którym Próchnik SA zanotował spadek sprzedaży. Spółka wypracowała 20,822 tys. zł, wobec 24,906 tys. zł w roku 2011 (spadek o 6,4 proc.).

REKLAMA

Był to kolejny rok z rzędu, w którym Próchnik zanotował spadek sprzedaży: w 2011 r. o 7,5 proc. w stosunku do 2010 natomiast w 2010 r. o 5,5 proc. w stosunku do sprzedaży w 2009 r. Zysk brutto ze sprzedaży w 2012 r. wyniósł 10,781 tys. zł w porównaniu do 13,086 tys. zł w 2011 r. 

"Niekorzystny trend trwający od kilku lat nie mógł być powstrzymany siłami własnymi spółki. Dlatego też, w listopadzie 2012 akcjonariusze zadecydowali o nowej emisji akcji z wyłączeniem prawa poboru. Intencją akcjonariuszy i zarządu spółki było skierowanie emisji do podmiotu który wniesie do Próchnika nie tylko środki inwestycyjne ale również know how niezbędne do opracowania i wdrożenia nowej strategii dla spółki - napisano w komunikacie". 

- Jestem przekonany, że rok 2012 okaże się ostatnim w którym produkty z logo Próchnik trafiały do coraz mniejszej liczby nabywców. Emisja akcji zakończona sukcesem w lutym 2013 dostarczyła niezbędnych środków na rozbudowę sieci a także modernizację produktów i odświeżenie wizerunku firmy. Choć Próchnik SA funkcjonuje w niezwykle konkurencyjnym otoczeniu, walory tej powszechnie znanej marki mają szansę odzyskać blask dzięki przemyślanej strategii której wdrażaniem zajmie się kompetentny zespół - napisał Rafał Bauer, prezes spółki w liście do akcjonariuszy.

Nowa strategia zakłada odbudowę pozycji marki Próchnik na rynku mody męskiej oraz uzyskanie znaczących efektów synergii, wynikających z pozyskania marki Rage Age. Jedno z najważniejszych założeń to rozszerzenie oferty i specjalne linie także dla kobiet.

Sieć sprzedaży Próchnik to obecnie ok. 30 salonów.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA