PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Property Forum 2011: Nowe wyzwania przed inwestorami centrów handlowych w Polsce

  • Autor: Propertynews.pl
  • 29 wrz 2011 15:23

Property Forum 2011: Nowe wyzwania przed inwestorami centrów handlowych w Polsce

Sektor cenrtów handlowych w Polsce dynamicznie się rozwija, deweloperzy mają dostęp do finansowania, fundusze poszukują ciekawych produktów do zakupu, sieci chcą otwierać kolejne sklepy, a na handlowej mapie są jeszcze miasta z potencjałem do budowania nowych obiektów. Przed inwestorami stoją jednak nowe wyzwania, a każdy projekt powinien być poprzedzony solidną analizą - stwierdzili zgodnie uczestnicy konferencji Poperty Forum 2011.

REKLAMA

Punktem wyjścia w dyskusji o rynku powierzchni handlowej w Polsce podczas konferencji Property Forum 2011 była analiza potencjału inwestycyjnego naszego kraju.

Magdalena Zimna z GfK Polonia zwróciła uwagę, że rynek dynamicznie się zmienia, a kalkulując nowe przedsięwzięcie, nie wystarczy już brać pod uwagę tylko podstawowych czynników, jak: populacja, otoczenie konkurencyjne, siła nabywcza i nasycenie na 1000 mieszkańców.

- Standardowe postrzeganie atrakcyjności inwestycyjnej danego miasta to dziś za mało. Trzeba sięgać dużo głębiej, bo proste patrzenie może wyprowadzić nas na manowce. Istotna jest ilość pieniądza przypadająca na powierzchnię najmu na tysiąc mieszkańców, która w Polsce jest rozłożona bardzo nierównomiernie - powiedziała Zimna.

Szykując projekt, trzeba też zwrócić uwagę, z jakiego typu klientem będziemy mieli do czynienia, jaki prowadzi on styl życia i jakie ma przyzwyczajenia zakupowe. Dopiero potem da się stworzyć produkt odpowiadający jego potrzebom.

Jan Mroczka, prezes zarządu spółki Rank Progress, podkreślił, że planując kolejne inwestycje, bierze pod uwagę wskazania przyszłych najemców. - Takim projektem jest centrum handlowe w podwarszawskiej gminie Wiązowna. Oczywiście istotne były takie elementy, jak bardzo dobre skomunikowanie i możliwość szybkiego dojazdu do obiektu, ale to powtarzalność w opiniach naszych najemców, którzy wskazywali potencjał tej części miasta, determinowała decyzję o budowie centrum handlowego - mówił Jan Mroczka.

Jako bardzo istotny czynnik podał również, to że gmina była chętna i przygotowana do realizacji tego typu przedsięwzięcia. - Wszystkie inwestycje szyjemy na miarę. W naszej dziesięcioletniej historii zrealizowaliśmy z sukcesem ponad 40 projektów handlowych. W tym czasie nie wyszła nam tylko jedna lokalizacja - Kędzierzyn-Koźle. To dowód siły i mocnego partnerstwa z naszymi klientami - najemcami - przekonywał Mroczka.

Michał Goli, prezes GC Investment, zauważył, że na początku każdego procesu deweloperskiego prowadzi długie rozmowy z władzami miast. - Nasza firma jest skoncentrowana na regionie śląskim, gdzie mamy do czynienia z duża ilością atrakcyjnych lokalizacyjnie terenów poprzemysłowych, które wymagają rewitalizacji - mówił Goli.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA