PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Prowizja za płatności elektroniczne kosztowała właściciela Biedronki 9,57 mln euro

  • dlahandlu.pl
  • 17 wrz 2015 15:19

Grupa Jerónimo Martins odnotowała w pierwszym półroczu 2015 r. wzrost kosztów związanych z elektronicznymi środkami płatniczymi o 45,5 proc. Koszty prowizji to 9,57 mln euro - podał Jornal de Negócios.

REKLAMA

Jest to o wiele większa kwota, niż w pierwszym półroczu 2014 r. (6,57 mln euro).

Grupa w styczniu 2015 r. w Pingo Doce wycofała praktykę płacenia gotówką przy zakupach do 20 euro, natomiast w zeszłym roku wprowadziła elektroniczne rozwiązania płatnicze w sieci Biedronka.

W sklepach Biedronka około 27 proc. transakcji płatniczych w zeszłym roku zostało dokonanych za pomocą kart kredytowych i debetowych. W całym roku 2014 koszty dla firmy związane z tymi środkami płatniczymi osiągnęły poziom 19,1 mln euro.

Jak pisze Jornal de Negócios, inny koszt operacyjny grupy, który zwiększył się w pierwszym półroczu tego roku to nakłady inwestycyjne na reklamę. Od stycznia do czerwca 2015 roku kwota przeznaczona na reklamę wyniosła 36,61 mln euro, co stanowi wzrost o 23,7 proc. wobec 29,58 mln euro przeznaczonych w roku w pierwszym półroczu 2014 r. 

Przypomnijmy, w okresie sześciu miesięcy 2015 r. skonsolidowana sprzedaż Grupy wyniosła 6,64 mld euro w porównaniu do 6,05 mld euro w pierwszym półroczu 2014 r. EBITDA wzrosła o 6,3 proc. do 363 mln euro.

Sprzedaż samej sieci Biedronka wyniosła 4,49 mld euro w porównaniu do 4,09 mld euro w analogicznym okresie roku ubiegłego. 
Sprzedaż sieci Pingo Doce to 1,62 mld euro, Recheio - 393 mln euro, pozostałych - 129 mln euro.

Sprzedaż LfL Biedronki wzrosła o 2,6 proc., Pingo Doce o 3,8 proc., Recheio o 4,4 proc.

Na koniec czerwca br. sieć Biedronka liczyła 2 655 sklepów (w II kw. otwarto 25 punktów wobec 58 w I kw., zaś w całym półroczu zamknięto 15 placówek).
 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA