PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Przejęte lokalizacje po Bomi poprawią wyniki Almy

  • Autor: dlahandlu.pl
  • 19 kwi 2013 10:21

W tym roku Alma chce powiększyć sieć swoich delikates‚ów o 8 lokalizacji, co oznacza dużo większą liczbę otwarć niż w 2012 r., gdy uruchomiono jedynie 2 nowe placówki. Trzy spośród‚ nowych delikates‚ów to dotychczasowe sklepy Bomi (Europlex Warszawa, Klif Warszawa i Gdynia).

REKLAMA

- W każdym z tych miejsc delikatesy działały od ponad 10 lat i dlatego naszym zdaniem lokalizacje te powinny mieć pozytywny wpływ już na tegoroczne rezultaty. Wyniki segmentu detalicznego mogą się poprawić ró‚wnież dzięki przeprowadzonej restrukturyzacji firmy Paradise Group. Oczekujemy też, że po rekordowym 2012 r. wyniki zależnej Krakchemii utrzymają się na wysokim poziomie. Dla rezultató‚w detalicznego biznesu Almy najważniejszy jest IV kwartał i dlatego sp‚łóce powinno pomó‚c spodziewane ożywienie gospodarcze w II pó‚łroczu - oceniają analitycy DM Millennium.

Od połowy 2012 r. Alma wprowadza produkty marki własnej Food & Joy. Prezes Jerzy Mazgaj w wypowiedzi dla PAP stwierdził, że pod koniec 2012 r. udział marki w sprzedaży wynosił 2% przy 150 produktach, natomiast docelowym poziomem jest 5% i ponad 300 produkt‚w. Przede wszystkim w związku z rozwojem marki własnej oczekujemy, że w tym roku marża brutto grupy wzrośnie o 0.5 p.p. r/r do 21.3%. W jednej z dotychczasowych lokalizacji Paradise Group w listopadzie rozpoczął się test nowego formatu convenience pod nazwą Food & Joy. W przypadku podjęcia decyzji o rozwoju nowej sieci, za kilka lat mogłaby ona osiągnąć skalę Krakowskiego Kredensu (w 2012 r. jej przychody przekroczyły 70 mln zł).

- Uważamy, że w tym roku wyniki grupy poprawią się na każdym poziomie, gł‚ównie dzięki kontynuacji poprawy w segmencie detalicznym i wciąż dobrym rezultatom hurtowej Krakchemii. Naszym zdaniem zdywersyfikowany model biznesu i duży portfel nieruchomości utrudniają wycenę Almy i dlatego w raporcie prezentujemy r‚ównież analizę szacunkowej wartości sumy części aktywó‚w, któ‚ra wskazuje na znaczące niedowartościowanie akcji (szacunkowa wycena to 43.0 zł na akcję). Na bazie wyceny metodami DCF i poró‚wnawczą ustaliliśmy cenę docelową akcji Almy na 37.5 zł i w związku z tym podwyższamy rekomendację do " Kupuj" - podsumowują analitycy.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA