PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Przelewy bankowe najpopularniejszą formą płatności online

  • Autor: propertynews.pl
  • 25 wrz 2015 07:43

Ponad połowa konsumentów płaci za zakupy online przelewem bankowym. Wybór ten potwierdzają zarówno mężczyźni jak i kobiety. Po kartę płatniczą sięga 31 proc., smartfona w celu płatności użyje 18 proc. badanych, tablet wskazało 11 proc. respondentów. To informacje z raportu e-Izby “M-commerce. Kupuję mobilnie”.

REKLAMA

Urządzenia mobilne coraz częściej służą, nie tylko do podejmowania decyzji o wyborze produktu,  ale także do dokonywania płatności za zakupy w internecie. 

Jak najchętniej płacimy?
Ulubioną formą płatności konsumenta są niewątpliwie przelewy bankowe - wybiera je aż 64proc. konsumentów. Dużym powodzeniem cieszą się również szybkie przelewy - 59proc. wskazań, płatność kartą płatniczą wskazało 31proc. badanych.

M-konsument vs. M-konsumentka
Płeć nieznacznie wpływa na używane w zakupach mobilnych formy płatności, jednak różnice widoczne są w takich formach jak płatność sms czy aplikacją mobilną, które zdecydowanie częściej są wybierane przez mężczyzn.

Wiek a forma płatności
Bez względu na wiek konsumenta, liderami nadal pozostają przelew bankowy i szybkie przelewy. Warto jednak zauważyć, że nowoczesne formy płatności, takie jak szybkie przelewy, czy płatności z wykorzystaniem aplikacji mobilnych są najszybciej przyswajane i adaptowane przez osoby w wieku 35-44 i 25-34 lata. Również w tych grupach wiekowych występuje największa liczba form płatności - 2,2 formy i 2,4 formy na osobę. Wśród najmłodszych konsumentów dużą popularnością cieszą się płatności za pobraniem.

Kupujący vs.  nie kupujący wielokanałowo
Osoby nie kupujące wielokanałowo (a więc najczęściej kupujące za pomocą laptopa / pc) wykorzystują najmniej z oferowanych na rynku metod płatności, a zdecydowanie preferowaną przez nich metodą jest klasyczny przelew. Kupujący wielokanałowo stosują już szersze spektrum oferowanych rodzajów płatności, a szybkie przelewy są w tej grupie prawie tak samo popularne jak klasyczne przelewy.

- Raport wskazuje, że już prawie 1/3 polskich konsumentów sięga po karty płatnicze przy zakupach w internecie. Rosnące zainteresowanie tą formą płatności potwierdza wzrost  liczby transakcji online kartami, który w przypadku kart Visa wyniósł 37proc. w I kwartale br, w stosunku do I kwartału ub. r. Te wzrosty odzwierciedlają rosnącą świadomość zalet używania kart płatniczych w sieci, m.in. dzięki dodatkowej ochronie związanej z procedurą chargeback, która umożliwia odzyskanie pieniędzy w wypadku niedostarczenia przez kontrahenta zakupionego w internecie towaru lub niezrealizowania usługi opłaconej taką kartą – skomentowała Małgorzata Ciszecka, menedżer odpowiedzialna za rozwój e-commerce w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • qura 2015-09-28 22:55:38
    nie dziwię się, bo to bardzo łatwa forma rozliczania się. ja mam przelewy za darmo w getin up, także przez facebooka. to jest nowoczesne konto!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA