PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Przepis na food court

  • Autor: Propertynews.pl
  • 17 maj 2016 14:40

Przepis na food court Galeria Kazimierz

Dawniej strefy food court przypominały stołówki, dziś to coraz częściej przestrzenie na spotkania towarzyskie, a nawet biznesowe. Strefy restauracyjne stają się kluczowe w procesie modernizacji centrów handlowych, które w ostatnich latach nabrały ogromnego tempa.

REKLAMA

Strefa gastronomiczna odgrywa dużą rolę w przyciąganiu klientów także w mniejszych konceptach, czego przykładem może być gdańskie CH Morena czy wrocławski CH Borek. Wraz ze starzeniem się galerii oraz zmianą zachowania konsumentów inwestorzy są zmuszeni do nowych inwestycji i renowacji części wspólnych.

- Polacy coraz chętniej jedzą poza domem. Udział procentowy wydatków na tzw. „eating out” w portfelu zakupowym stale rośnie. Ponadto, co raz większa konkurencja między centrami handlowymi operującymi na lokalnych rynkach oraz starzenie się obiektów wymuszają poszukiwanie nowych kluczowych atutów i przewag konkurencyjnych. Co raz większe znaczenie odgrywają, m.in. atrakcyjność części wspólnych, odświeżenie wizerunku, rozszerzanie oferty gastronomicznej, wprowadzanie nowych usług (np. dla rodzin) lub tworzenie specjalnych stref zabaw dla dzieci – komentuje Dominika Ladowska, Senior Architect ARS Retail Group.

Niewątpliwie food court, odgrywa bardzo dużą rolę wizerunkową i komercyjną oraz przekłada się na siłę przyciągania galerii. Strefa restauracyjna wymaga nie tylko ciekawej i zróżnicowanej oferty, ale również prawidłowej aranżacji.

- Przy projektowaniu tej części centrum handlowego konieczny jest dokładny audyt przestrzeni. Należy określić m.in. ile osób z niej korzysta, jakie jest natężenie ruchu. Oprócz kwestii wizerunkowych, bardzo ważną rolę odgrywają kwestie funkcjonalne – przestrzeń food court musi być ergonomiczna, zapewniać klientom swobodę ruchu. Tendencje w projektowaniu tej strefy bardzo się zmieniają, jeśli chodzi o ich stylistkę. Dawniej strefy food court często przypominały stołówki, obecnie mają to być raczej przestrzenie na spotkania towarzyskie, a nawet biznesowe. Pojawią się kąciki dziecięce, miejsca dla matek, a w większych miastach strefy typu common table dla większych grup. Dodatkowo, projektanci bardzo mocno stawiają na oryginalność. To nie może być już szara strefa ze stolikami. Foodcourt ma się wyróżniać, podkreślać unikatowość galerii, no i oczywiście zachęcać klientów do konsumpcji - dodaje Ladowska.

Ciekawym przykładem niedawnych realizacji jest strefa typu business lounge w Galerii Mokotów zaprojektowana przez ARS Retail Group. Jest to przestrzeń wydzielona z foodcourtu przystosowana do mniej formalnych spotkań biznesowych, odpowiednia również do pracy. Przyciąga klientów ergonomią, stonowanymi kolorami, dobrą dostępnością gniazdek i portów USB, a także przytulnym klimatem i wysoką jakością wykorzystanych materiałów.

ARS Retail Group od 13 lat zajmuje się projektowaniem i project managementem obiektów handlowych. 

 

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA