PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Przepis na idealne centrum handlowe. Relacja z sesji

  • Autor: Propertynews.pl
  • 24 lut 2017 11:35

Przepis na idealne centrum handlowe. Relacja z sesji Uczestnicy sesji

Czy dzisiejsze centra handlowe mogą żyć bez oferty lifestyle? Jak powinno się projektować te obiekty i co jest kluczem do ich sukcesu? O tym dyskutowali prelegenci sesji „Szczypta rozrywki, garść mody, kawał high-techu i jeszcze trochę architektury. Przepis na idealne centrum handlowe” podczas 4 Design Days.

REKLAMA

Dziś w centrach handlowych rozrywka jest niezbędna, ale tylko ta dobrze zaplanowana i niesztampowa. – Z moich doświadczeń i spostrzeżeń wynika, że rozrywka jest potrzebna. Może to być dobrze zaplanowany foodcourt czy kino. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że kino nie przekłada się na obroty, ale buduje pewną lojalność klientów. Renesans przeżywają też kręgielnie. Ważne, by wyróżnić centrum na tle konkurencji - uważa Grzegorz Filipczyk, dyrektor, CH Forum w Gliwicach.

Maciej Bartmiński, prezes, Market Side podkreśla, że dziś idzie się do kina właśnie do centrum handlowego. - Funkcja rozrywkowa przesunęła się do obiektów handlowych. W nowo powstających galeriach coraz częściej planowane są kina. W centrach starszej generacji, w których nie było kina, teraz powstaje. Tak na przykład dzieje się w warszawskiej galerii Blue City - mówi.

Rozrywki od centrów handlowych oczekują też millenialsi. - Ta rozrywka musi być mądra i dostosowana do grupy docelowej. Nie można kierować oferty do wszystkich. Trzeba znaleźć pomysł na rozrywkę – zauważa Aleksandra Stefaniak, Business Partner, U. Marketing Agency.

Ach, ci millenialsi

Zdaniem prelegentów, millenialsi nie są łatwym klientem dla centrum handlowego. Jak ich przyciągnąć? Nieoczywistą ofertą foodcourtu, w której nie ma miejsca na popularne fast foody.

- Millenialsi nie oczekują tradycyjnej oferty gastronomicznej typu McDonald's czy KFC. Oczekują formatów kawiarnianych w stylu bistro, ze zdrową żywnością czy z dobrą kawą – ale w ciekawym miejscu, gdzie można też posiedzieć, spotkać się ze znajomymi. To pokolenie chce wychodzić z domu, aby się socjalizować – zauważa Aleksandra Stefaniak i dodaje, że dla zarządców stanowi to wyzwanie. – To trudne zadanie, aby przyciągnąć do centrum handlowego niesieciowe formaty, które mogą mieć problemy z udźwignięciem czynszu – nadmienia Stefaniak.

Jednym z ostatnich przykładów takich nieoczywistych formatów gastronomicznych w centrum handlowym jest warszawska Hala Koszyki – otwarta w październiku 2016 r. – Prawie cztery lata pracowałam nad specjalizacją Hali Koszyki. Podjęliśmy się dużego ryzyka. Bowiem nie planowaliśmy tam kolejnego McDonald'sa, a postawiliśmy na ofertę niszową. To było trudne zadanie znaleźć odpowiednią ofertę, restauratora, którego stać, aby zainwestować. Jednak okazało się to strzałem w dziesiątkę – nasza nieoczywista oferta przyciągnęła tłumy, odwiedziło nas już milion klientów - opowiada Edyta Bobek, Leasing Director, Griffin Real Estate.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA