PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Przez zmysły do portfela klienta

  • Autor: propertynews.pl
  • 22 cze 2016 07:59

Przez zmysły do portfela klienta fot. Fotolia

Droga, którą podążają obecnie największe marki, zaczyna wieść przez zmysły: wzrok, słuch i węch. Firma IMS, specjalizująca się w usługach z zakresu marketingu sensorycznego, przeprowadziła wspólnie z instytutem badawczym Millward Brown badania wpływu narzędzi marketingu sensorycznego na zachowanie konsumentów.

REKLAMA

Wzrok, słuch, węch, dotyk i smak pozwalają na jej doświadczanie w różnych aspektach. To właśnie zmysły wywołują 80 proc. naszych reakcji i to emocje mają największy wpływ na budowanie naszych opinii.

Atmosfera panująca w punkcie usługowym jest bardzo ważna, ponieważ to od niej zależy, czy klient spędzi więcej czasu w danym punkcie i chętniej skorzysta z usługi. Po wizycie w miejscu, w którym był obecny marketing sensoryczny badani ocenili swój nastrój jako bardzo dobry. Takiej odpowiedzi odpowiedź udzieliło 34 proc.respondentów.

Zarówno aromamarketing, jak i audiomarketing mają wpływ na atmosferę. – Dobrze dobrana muzyka nie tylko podniesie komfort kupowania, lecz także sprawi, że klient spędzi więcej czasu w danym miejscu, co automatycznie przełoży się na sprzedaż produktów. Nie zapominajmy, że odpowiednia muzyka buduje również lojalność klienta wobec marki – tłumaczy Jarosław Grzesica, doradca zarządu IMS odpowiedzialny za badanie. Istotną rolę odgrywa również aromamarketing, który wpływa na dobrą pamięć zapachową miejsca, stwarza miły klimat, potęguje przyjemne doznania. Dodatkowo badania wykazały, że zastosowane narzędzia marketingu sensorycznego wpłynęły pozytywnie na postrzeganie punktu usługowego. Co czwarta badana osoba odniosła dużo lepsze wrażenie z wizyty niż zwykle.

Współczynnik optymizmu w tym konkretnym przypadku możemy tłumaczyć jako stopień odczuwania przez klienta pozytywnych uczuć w stosunku do usług, z których korzystają. Przeprowadzone z inicjatywy firmy IMS badania pokazały bardzo wyraźny wpływ marketingu sensorycznego na oceniany przez klienta poziom optymizmu związany z korzystaniem z wybranej usługi w badanym punkcie. Działo się tak zarówno pod względem odsetka najwyższych odpowiedzi, jak i średniej. Wzrost tego współczynnika zadeklarowało 18 proc. badanych osób.

We wszystkich grupach wiekowych zaobserwowano pozytywny wpływ marketingu sensorycznego na ocenę poziomu optymizmu. Najwyższy wpływ był widoczny w najstarszej grupie wiekowej 55+, gdzie wyniósł on aż 22 proc. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni, którzy mieli kontakt z marketingiem sensorycznym lepiej oceniali poziom optymizmu.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA