PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Przychody Emperia Holding lekko w górę

  • www.portalspozywczy.pl
  • 03 mar 2015 10:47

Grupa Emperia Holding zanotowała w 2014 r. przychody netto ze sprzedaży w wysokości 1.978.042 tys. zł wobec 1.967.480 tys. zł w 2013 r.

REKLAMA

Zysk wyniósł 31 896 tys. zł wobec 13 799 tys. zł w 2013 r., a zysk z działalności operacyjnej 41 280 tys. zł wobec 14 163 tys. zł.

Przychody ze sprzedaży w całym roku były nieznacznie, o 0,54 proc. wyższe niż w roku ubiegłym. Na zrealizowany w IV kwartale br. poziom przychodów istotny wpływ miała deflacja cen artykułów spożywczych w IV kwartale mierzona r/r - ( - 2,6 proc.) oraz silna konkurencja cenowa w detalu.

Zdecydowanie lepszy wynik netto Grupy Emperia Holding wypracowany w IV kwartale 2014 roku i całym 2014 roku to efekt znaczącej poprawy wyników w segmencie detalicznym.

Wynik segmentu detalicznego w IV kwartale to 237 tys. zł, przychody wyniosły 501 061 tys. zł. Natomiast segment detaliczny w całym 2014 roku przyniósł stratę w wysokości 8 913 tys. zł.

W IV kwartale 2014 roku spółka Stokrotka kontynuowała procesy optymalizowania własnej logistyki. Spółka objęła całe zaplanowane zaopatrzenie sklepów własną logistyką. Pozostałe 15 - 20 proc. zaopatrzenia to towary regionalne, mrożonki, pieczywo, które na sklepy są dostarczane bezpośrednio przez producentów i dostawców. Koszty inwentaryzacji rocznej na magazynach wpłynęły na wzrost wskaźnika logistyki w IV kwartale 2014 roku o 0,26 proc.

Sieć detaliczną Stokrotka na koniec 2014 roku tworzy łącznie 252 sklepy detaliczne, na koniec 2013 roku - 201 sklepów. W IV kwartale 2014r otwarto 8 nowych sklepów: 7 sklepów własnych i 1 sklep franczyzowy, zaś 1 sklep franczyzowy i 1 sklep własny został zamknięty.

Rentowność sklepów na poziomie EBITDA z uwzględnieniem kosztów logistyki (wyliczona dla tej samej bazy sklepów) jest wyższa niż w roku ubiegłym. EBITDA za 2014 rok jest o 10,9 mln zł i 0,82 p.p. wyższa niż okresie porównywalnym. Wzrost rentowności sklepów to efekt poprawy warunków zakupu towarów.

Segment nieruchomości osiągnął w IV kwartale 2014r przyrost przychodów ze sprzedaży o 18,45 proc. a za 2014 rok o 8,65 proc.. Na wzrost przychodów w istotnym stopniu wpłynęło wydzielenie w 2014 roku segmentu nieruchomości w Emperii Holding (przesunięcie do segmentu nieruchomości 9.976 tys. zł przychodów).

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.