PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Przychody LPP w trzecim kwartale przekroczyły 1,2 mld zł

  • Autor: propertynews.pl
  • 07 lis 2014 12:14

Przychody LPP w trzecim kwartale przekroczyły 1,2 mld zł

1 234 mln zł przychodów ze sprzedaży, 134 mln zł zysku z działalności operacyjnej i wzrost powierzchni sklepów o 15 tys. mkw. to wyniki LPP osiągnięte w III kwartale 2014 r. Po wrześniowym debiucie na rynku niemieckim, spółka poinformowała również o otwarciu pierwszych salonów marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay na Bałkanach.

REKLAMA

Przychody za III kwartał 2014 są o około 11 proc. wyższe w porównaniu z osiągniętymi w III kwartale 2013 roku (1 107 mln zł). W okresie lipiec-wrzesień br. wzrosła również powierzchnia handlowa (do 681,2 tys. mkw.). Łącznie, na koniec września spółka dysponowała 1 453 salonami.

Przez minione 3 miesiące koncentrowaliśmy się na rozbudowie sieci sprzedaży zarówno w Polsce, jak i za granicą. Rozpoczęliśmy działalność na zupełnie nowym dla nas, niemieckim rynku, przygotowywaliśmy się również do wejścia na Bałkany. W ten sposób realizujemy nasze globalne ambicje i długofalowy plan rozwoju - powiedział Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP.

W III kwartale nie udało nam się niestety zrealizować założonych wyników finansowych. Krótkookresowe dane zależą jednak od wielu zmiennych czynników, choćby pogody, nie stanowią więc o naszej sile i możliwościach. Dla nas najważniejsza jest realizacja strategii dynamicznego wzrostu - tłumaczył Dariusz Pachla.

W III kwartale br. sprzedaż w salonach Reserved wyniosła 580 mln zł, w placówkach CROPP - 221 mln zł, House - 165 mln zł, w sklepach Mohito - 134 mln zł, zaś w salonach Sinsay 59 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł 134 mln zł, zysk netto - 82 mln zł. 

LPP ma za sobą rozpoczęcie działalności na pierwszym rynku zachodnioeuropejskim. We wrześniu i październiku spółka uruchomiła sklepy Reserved w Stuttgarcie, Recklinghausen i Bremie. W grudniu marka zadebiutuje w Hanowerze.

LPP podpisała już umowy na otwarcie flagowych sklepów przy głównych handlowych ulicach Berlina (2 tys. mkw.) i Mannheim (2,4 tys. mkw.) w 2016 r. W październiku koncern rozpoczął także działalność w Chorwacji (salony Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay w centrum handlowym Arena w Zagrzebiu), a na Bliskim Wschodzie, w Katarze, marka Reserved swoich pierwszych klientów powita już na początku 2015 roku.

LPP, firma notowana na GPW w Warszawie od 2001 r., jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się spółek odzieżowych. Od lat konsekwentnie prowadzi swoją działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. Koncern zarządza 5 znanymi markami modowymi, siecią niemal 1500 salonów, tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób.

Firma nieustannie inwestuje i zdobywa nowe rynki. W marcu 2014 r. spółka awansowała do giełdowego indeksu WIG20,, od sierpnia 2014 jest także notowana w indeksie MSCI Poland.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA