PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Przychody spółki Redan po dziewięciu miesiącach poszły w górę o 16 proc.

  • Autor: Propertynews.pl
  • 05 lis 2012 14:38

Grupa Kapitałowa Redan podała wstępne wyniki skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, które narastająco po 9 miesiącach br. wyniosły 302,9 mln zł. Oznacza to 16-proc. wzrost sprzedaży względem porównywalnego okresu 2011 r.

REKLAMA

Wypracowana w tym czasie marża handlowa była na poziomie 43 proc., czyli o ponad 1 p.p. niższa w porównaniu do roku wcześniejszego.

Wielkość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży zrealizowanych przez Redan we wrześniu 2012 r. wyniosła 37,7 mln zł i była o 27 proc. wyższa w porównaniu do osiągniętych w tym samym okresie roku poprzedniego. Szacunkowa wielkość skonsolidowanej marży handlowej we wrześniu 2012 r. wyniosła 44 proc. i była niższa od marży zrealizowanej we wrześniu ubiegłego roku o ponad 4 pp.

Sprzedaż sieci dyskontowej TextilMarket we wrześniu 2012 r. wzrosła o 23 proc. r./r. i wyniosła 21 mln zł. Narastająco po 9 miesiącach br. poziom sprzedaży wzrósł o 17 proc. w porównaniu do tego okresu 2011 r. i osiągnął 158,1 mln zł. Natomiast szacunkowa marża handlowa w okresie styczeń-wrzesień 2012 wyniosła 39 proc., czyli o 1 p.p. więcej niż przed rokiem.

- Największym wyzwaniem od początku roku w sieci TextilMarket jest uzyskanie wyższej dynamiki wzrostu sprzedaży niż przyrostu powierzchni sklepów - powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA. - We wrześniu osiągnęliśmy to, lecz nie oceniamy, aby był to znak trwałej zmiany tendencji. Sieć Textilmarket na koniec sierpnia składała się z 278 sklepów własnych o łącznej powierzchni 61,4 tys. mkw., co oznacza 19-proc. przyrost powierzchni handlowej r./r.

We wrześniu wartość sprzedaży Grupy Redan w segmencie fashion wyniosła 16,7 mln zł i wzrosła o 34 proc. r./r. Narastająco sprzedaż sektora modowego za 9 miesięcy wyniosła 144,8 mln zł i wzrosła o 15 proc. Szacunkowa wielkość marży handlowej w tych miesiącach wyniosła 48 proc., co w ujęciu r./r. oznacza poziom o 4 p.p. niższy od roku poprzedniego.

Natomiast marża handlowa wypracowana we wrześniu br. jest o 12 proc. niższa niż osiągnięta we wrześniu 2011 r.

- Wysoka dynamika sprzedaży w części modowej wynika z niskiego poziomu osiągniętego w tym segmencie w roku poprzednim - powiedział Bogusz Kruszyński. - Negatywny wpływ na wynik fashion ma znaczny spadek marży procentowej. Jest on efektem m.in. dostępnej jeszcze we wrześniu wyprzedaży oferty wiosenno-letniej, ale przede wszystkim byliśmy zmuszeni obniżać ceny w celu stymulacji sprzedaży kolekcji jesień/zima, która była kolekcją lepszą jakościowo, czyli droższą w zakupie, ale klienci nie zaakceptowali zaproponowanych przez nas wyższych cen sprzedaży.

W sieci sprzedaży marek modowych: Top Secret, Troll i Drywash w Polsce i za granicą na koniec sierpnia funkcjonowało 220 sklepów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni 35,1 tys. mkw., co oznacza wzrost powierzchni handlowej o 15 proc. r/r.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA