PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Przyciągnąć uwagę klienta

  • Autor: Anna Przybylska, Managing Director, Paperhat Poland Sp. z o. o.
  • 19 lis 2014 08:50

Przyciągnąć uwagę klienta

Od 3 do maksymalnie 8 sekund. Właśnie tyle czasu ma witryna sklepu na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta. To bardzo krótko, zatem nie można pozwolić sobie na błędy. A tych może być mnóstwo, bo liczba bodźców docierających do klienta jest liczona w tysiącach. Jak się przed błędami ustrzec? Czym stoiska i witryny sklepowe kuszą obecnie klientów?

REKLAMA

Przestronnie i z pomysłem

Wystrój sklepu i jego oznakowanie bywają określane mianem „niemego sprzedawcy", ponieważ razem stanowią pierwszy i najważniejszy komunikat, który trafia do zmysłów potencjalnego klienta. Ocena atrakcyjności sklepu dokonywana jest niemal automatycznie, na pierwszy rzut oka. Dlatego odpowiednia aranżacja witryny sklepowej jak i całego sklepu decyduje o efektywności sprzedaży, a przede wszystkim o tym, czy dany przechodzień w ogóle wejdzie do środka. Niekwestionowaną moc w przyciągnięciu klienta mają więc wszelkie oznakowanie świetlne wewnętrzne i zewnętrzne, kasetony, tablice, szyldy, pylony, oświetlenie. Jeśli oferowane produkty są odpowiednio wyeksponowane, oznaczone i wycenione - efektywność wzrasta. Jednak co oznacza „odpowiednie wyeksponowanie"? Nie ma jednej odpowiedzi. Ogólnie rzecz ujmując, zakłada się, że najlepiej sprzedają się produkty umieszczone na wysokości wzroku klienta, czyli około półtora metra nad powierzchnią ziemi.

Jednak od tego jest mnóstwo wyjątków. Po pierwsze: towary niezbędne do codziennego życia nie muszą być umieszczone w tej newralgicznej przestrzeni - klient i tak musi je wziąć, gdzie by się nie znajdowały. Umieszczenie ich na wysokości wzroku jest po prostu marnotrawstwem cennej przestrzeni. Po drugie: ważny jest odbiorca i charakter produktu. Jeśli dany produkt kierujemy do dzieci, to powinien znajdować się odpowiednio niżej, tak aby młody klient bez przeszkód mógł go samodzielnie wziąć z półki. Wysoko nie postawimy także produktów ciężkich, o dużych gabarytach czy nieforemnych - ponieważ ściąganie ich z górnych półek jest trudniejsze niż w wypadku półek dolnych. Mówiąc krótko: produkty muszą być rozmieszczone w sposób przejrzysty i wygodny dla klienta. Chodzi o to, aby proces zakupowy nie został zaburzony niczym niepotrzebnym - dodatkowym czasem na siłowanie się z towarem czy choćby próbami odnalezienia właściwego egzemplarza. Właśnie dlatego ekspozycja powinna być przejrzyście podzielona, miejsca między półkami i regałami dość dużo, aby można było swobodnie przejść, a sam sklep - nie przeładowany produktami.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA