PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Przyszedł czas na nobilitację parków handlowych

  • Autor: propertynews.pl
  • 03 sie 2016 11:23

Przyszedł czas na nobilitację parków handlowych Patrycja Dzikowska, Associate Director, Dział Doradztwa i Analiz Rynkowych w polskim biurze Cushman & Wakefield

W 2016 r. powstanie o 50 proc. więcej powierzchni w parkach handlowych niż rok wcześniej. Zmienia się też struktura najemców – w parkach handlowych pojawiają się sieci handlowe obecne dotychczas przy głównych ulicach handlowych miast - wynika z najnowszego raportu firmy doradczej Cushman & Wakefield.

REKLAMA

Rośnie liczba obiektów w przygotowaniu – głównie we Francji, Włoszech i w Wielkiej Brytanii
Ubiegły rok był najlepszy pod względem aktywności inwestycyjnej od 2006 r. – wartość transakcji inwestycyjnych w sektorze magazynów handlowych wzrosła o 39 proc. w porównaniu z 2014 r.

Według najnowszych danych międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield do końca bieżącego roku w parkach handlowych Europy powstanie 1,3 mln mkw. nowej powierzchni, czyli o 50 proc. więcej niż w całym 2015 r.

W 2017 r. przybędzie 1,1 mln mkw. nowej powierzchni w parkach handlowych czyli również znacznie więcej niż w 2015 r., w którym łączna podaż wyniosła 863 tys. mkw., pokazuje European Retail Park Development Report.

Jeżeli wszystkie nowe projekty zostaną ukończone zgodnie z planem, łączne zasoby powierzchni handlowej w europejskich parkach handlowych wzrosną z poziomu 37,3 mln mkw. na początku 2016 r. do prawie 40 mln mkw. pod koniec 2017 r. Oznacza to, że łączna podaż może wynieść 2,41 mln mkw., przy czym na rynek Europy Zachodniej trafi 2,06 mln mkw., a na rynek Europy Środkowo-Wschodniej tylko 0,35 mln mkw.

Francuskie parki na czele peletonu

W latach 2016/2017, podobnie jak w 2015 r., najwięcej obiektów powstanie we Francji, na którą przypadnie 54 proc. nowej podaży w parkach handlowych Europy Zachodniej. Na kolejnych miejscach znalazły się Wielka Brytania (17 proc.) i Włochy (10proc.).

W porównaniu z Europą Zachodnią w Europie Środkowo-Wschodniej realizowanych jest znaczniej mniej projektów deweloperskich, przy czym najwięcej w Rosji, Polsce i Czechach.

– Obserwujemy wzrost zainteresowania parkami handlowymi w atrakcyjnych lokalizacjach i z łatwym dojazdem. W tego typu obiektach swoje sklepy otwierają także sieci spożywcze z wyższego segmentu, a dzięki przeprowadzanym przebudowom i modernizacjom parki handlowe mogą zaoferować powierzchnię lepszej jakości. Ponadto na ten rynek wchodzą również sieci handlowe, które dotychczas kojarzono z głównymi ulicami handlowymi, między innymi H&M, Zara i CCC. Badają one możliwości ekspansji w parkach handlowych – powiedział Martin Supple, Partner, dział pozamiejskich powierzchni handlowych w regionie EMEA, Cushman & Wakefield.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.