PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Przyszłość handlu leży w cyfryzacji

  • Autor: Propertynews.pl
  • 03 kwi 2014 13:26

Przyszłość handlu detalicznego kształtowana będzie przez „cyfrowe społeczeństwo" oraz duże skupiska miejskie zamieszkane głównie przez kobiety. Tak prognozuje jeden z czołowych ekonomistów, który zaprezentował swoją opinię na Międzynarodowym Forum Marketingu TCC w Berlinie, gdzie grupa ekspertów badała nadchodzące trendy w sektorze handlu.

REKLAMA

Firma TCC, oferująca programy marketingowe dla handlu detalicznego, dowodzi, że w dobie radykalnych przemian zachodzących na świecie najważniejsze jest odwoływanie się do emocji kupujących.

Kjell Nordström - ekonomista i pisarz - przewiduje: "W przyszłości wszyscy i wszystko będzie dostępne w wersji cyfrowej. Przyszłość świata jest w istocie obiecująca. Ludzie żyją dłużej, demokracja poszerza swój obszar, a każde kolejne pokolenie charakteryzuje się coraz wyższą inteligencją. Czeka nas masowa urbanizacja i powrót do "średniowiecznego" modelu, w którym głównym ośrodkiem życia jest miasto. Kobiety zdominują rynek z powodu dłuższej przewidywanej długości życia i postępującej migracji do miejskich aglomeracji, a także dzięki rosnącej liczbie jednoosobowych gospodarstw domowych, różniących się od tradycyjnego modelu rodziny."

Nordström zauważa jednak, że mimo masowej cyfryzacji i urbanizacji w człowieku wciąż pozostanie silna potrzeba nawiązywania interakcji. "Ludzie to istoty społeczne, które lubią przebywać w towarzystwie i wzajemnie na siebie oddziaływać. Sprzedawcy detaliczni muszą o tym pamiętać, ale przy tym nie powinni rezygnować z eksperymentów i innowacji, które pozwolą im wyróżnić się na tle innych".

Pogląd ten podzielany jest przez TCC.

- Cyfryzacja zmieniła zasady budowania zangażowania konsumentów - mówi Michael Ioakimides, dyrektor generalny TCC. - Siła drzemiąca w cyfrowej komunikacji oraz tendencja, by polecać zakupy swoim znajomym sprawiły, że dla marek i sprzedawców detalicznych budowanie sieci zadowolonych klientów stało się jednym z najważniejszych celów strategicznych. Droga do pozyskania grona zadowolonych klientów może się wydawać sprzedawcom skomplikowana, lecz jest tak naprawdę dość prosta - wystarczy wywołać u klientów pozytywne emocje. Wprowadzenie udogodnień i elementów zabawy na każdym etapie robienia zakupów może sprawić, że kupowanie zamiast być "nudnym obowiązkiem" stanie się zajęciem satysfakcjonującym i angażującym emocjonalnie.

John Kearon, ekspert w dziedzinie psychologii behawioralnej i założyciel agencji BrainJuicer, podziela pogląd TCC, że to emocje powinny znaleźć się u podstaw funkcjonowania rynku detalicznego. - Badania dowodzą, że większość naszych decyzji jest podejmowana pod wpływem emocji, instynktu czy intuicji. Wnioski należy czerpać z obserwacji tego, co ludzie robią, a nie z tego, co mówią, że zamierzają zrobić. Jest wiele z pozoru nieistotnych czynników, które wpływają na zachowanie klientów. W związku z tym sprzedawcy powinni obserwować, eksperymentować i pracować nad nowymi pomysłami".

Nordström przekonuje też, że sprzedawcy detaliczni nie mogą zapominać o kluczowej zasadzie ekonomii: "wszystkie przedsięwzięcia biznesowe potrzebują tymczasowego monopolu na rynku - i tej jednej chwili, w której postrzegane są jako coś nowatorskiego".


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA