PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Ranking najpopularniejszych e-zakupów

  • Autor: Propertynews.pl
  • 22 maj 2014 15:58

E-klienci kupują w sieci odzież, dodatki i akcesoria, ale to na sprzęt RTV i AGD wydają najwięcej. W sieci mężczyźni są bardziej rozrzutni niż kobiety - wynika z raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska.

REKLAMA

Internauci kupują w sieci odzież, dodatki i akcesoria (80 proc. badanych), książki, płyty i filmy (77 proc.) oraz sprzęt RTV i AGD (66 proc.). Wśród produktów najrzadziej wskazywanych znalazły się ubezpieczenia (22 proc), produkty spożywcze (24 proc.) i artykuły dla kolekcjonerów (26 proc.).

E-konsumenci wydają najwięcej na dobra trwałe, tj. sprzęt RTV/AGD (590 zł), meble i wystrój wnętrz (301 zł) oraz na obuwie (133 zł). Najmniejsze kwoty przeznaczają na produkty farmaceutyczne (49 zł), kosmetyki (50 zł) i multimedia (56 zł).

- Blisko 60 proc. badanych wskazało, że kupuje przez internet bilety do teatru i kina, a to oznacza, że dla polskiego e-konsumenta coraz większe znaczenie ma wygoda i oszczędność czasu - mówi Patrycja Sass-Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej. - Te dane powinny uświadomić e-przedsiębiorcom, że poza ofertą cenową jest jeszcze szereg innych czynników ważnych dla klientów - dodaje Staniszewska.

Badania pokazują także, że w sieci mężczyźni wydają więcej niż kobiety. - O ile w świecie realnym to kobiety często decydują o zakupach i wydatkach, w przypadku zakupów online kobiety są bardziej oszczędne - komentuje Michał Kot, dyrektor ds. badań w Interaktywnym Instytucie Badań Rynkowych (IIBR). - Przykładowo panie częściej niż panowie kupują w sieci obuwie, wydają 112 zł, podczas gdy mężczyźni ponad 160 zł. Inny przykład to biżuteria, którą kupuje 50 proc. kobiet i 29 proc. mężczyzn, ale jednostkowo kobieta wydaje 52 zł, a mężczyzna ponad 160 zł.

Wyniki pochodzą z raportu „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska".


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA