PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Real to dopiero początek akwizycyjnej drogi Auchan. Sieć zacznie przyglądać się mniejszym formatom?

  • www.portalspozywczy.pl
  • 12 gru 2012 14:15

Real to dopiero początek akwizycyjnej drogi Auchan. Sieć zacznie przyglądać się mniejszym formatom?

Auchan może nadal być aktywnym podmiotem konsolidacji rynku handlowego. Niewykluczone, że ta sieć hipermarketów, która niedawno zawarła transakcję przejęcia marketów Real, będzie teraz przyglądać się średniej wielkości formatom. W zasięgu zainteresowania mogą być sieci należące do funduszy inwestycyjnych, jak np. Eko Holding, czy Dino - uważa Krzysztof Badowski, partner zarządzający Roland Berger Strategy Consultants.

REKLAMA

Krzysztof Badowski zwraca uwagę na fakt, iż na polskim rynku nie ma już miejsca na nowe hipermarkety, dlatego większość sieci hipermarketowych wchodzi w mniejsze formaty i realizuje strategie wieloformatowe. Przykładem może być Carrefour, który ma duże i średnie sklepy oraz wchodzi w mniejsze formaty.

- Uważam, że Auchan dopiero rozpoczął konsolidację rynku i może jeszcze podjąć kolejne kroki akwizycyjne. Wydaje mi się, patrząc na dostępne na rynku aktywa i te segmenty, w których będzie następował wzrost, że będą to właśnie średnie formaty - mówi Krzysztof Badowski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

  • Iza 2012-12-14 22:25:17
    raczej wątpliwe - po pierwsze integracja dwóch ogromnych organizmów pochłonie dużo czasu i zasobów, połknięcie kolejnego kawałka w bliskiej przyszłości mogłoby skończyć się sporą niestrawnością

    po drugie - serwisowanie różnych formatów pod jedną marką jest droższe niż jeden format (droższe pod względem potrzebnych narzędzi informatycznych, narzędzi logistycznych), nie mówiąc już o zupełnie innej strategii komunikacji do klientów

    po trzecie - konsumpcja teraz raczej się kurczy niż rośnie, po co więc ryzykować i rzucać się na zupełnie nieznane wody, kiedy perspektywa potencjalnych zysków nie powala?

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA