PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Redan liczy na dobrą drugą połowę roku pomimo słabej marży

  • Autor: PAP
  • 27 sie 2015 13:30

Grupa kapitałowa Redan w pierwszym półroczu 2015 roku zwiększyła przychody o 13,1 proc., ale problemem pozostawał słaby poziom marży handlowej. Wiceprezes spółki Bogusz Kruszyński liczy, że wprowadzone zmiany w kolekcji Top Secret i startująca we wrześniu kampania reklamowa przyciągną nowych klientów.

REKLAMA

Segment modowy grupy Redan zwiększył obroty w pierwszym półroczu tego roku o 9,6 proc., do 115,1 mln zł. Sprzedaż porównywalna w sklepach Top Secret w Polsce wzrosła o 16 proc.

Działalność segmentu modowego w pierwszych sześciu miesiącach 2015 roku przyniosła jednak stratę na poziomie operacyjnym w wysokości 5,8 mln zł, w porównaniu z 3,5 mln zł straty rok wcześniej. Powodem jest niższa od zakładanej marża handlowa, na co wpłynęło m.in. osłabienie naszej waluty względem dolara oraz głębsze przeceny, konieczne ze względu na agresywną politykę cenową konkurencji.

"Chcemy kontynuować nasze działania mające na celu przyciągnięcie do sklepów nowych klientów oraz zwiększenie rozpoznawalności marki Top Secret, co powinno przełożyć się na znaczny wzrost sprzedaży i poprawę rentowności. We wrześniu po 10 latach przerwy startujemy z szeroką kampanią reklamową" - powiedział podczas czwartkowej konferencji prasowej wiceprezes Kruszyński.

"Zakładamy, że dzięki kampanii zwiększymy sprzedaż marki Top Secret w skali dwucyfrowej" - dodał.

Segment dyskontowy grupy Redan po sześciu miesiącach 2015 roku zanotował wzrost obrotów o 16,2 mln zł rdr, do 140,7 mln zł. Spółka jest zadowolona z rozwoju sklepu internetowego, który wystartował w maju zeszłego roku, a od początku tego roku zanotował sprzedaż w wysokości 2,7 mln zł.

W pierwszym półroczu marża handlowa brutto segmentu dyskontowego poprawiła się rdr o 13,9 proc., do 58 mln zł, a koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły o 18,5 proc., do 51,2 mln zł. W efekcie wynik na działalności operacyjnej tego segmentu wyniósł 6,1 mln zł, o 7 proc. mniej niż rok wcześniej.

Redan planuje do końca tego roku kilka otwarć sklepów dyskontowych poza Polską, w Czechach i na Słowacji, a w listopadzie ma być otwarty pierwszy sklep w Rumunii. Na koniec 2015 roku spółka zamierza mieć 15-20 sklepów pod marką TXM za granicą.

Cała grupa Redan w pierwszym półroczu 2015 roku miała 255,8 mln zł, czyli 13,1 mln zł rdr. Marża handlowa brutto wzrosła o 11 proc., do 106,6 mln zł.

Zarząd spółki liczy na udane drugie półrocze.

"Determinujący wpływ na tegoroczne wyniki będzie miała sprzedaż w czwartym kwartale, kiedy w sklepach będzie już pełna oferta jesienno-zimowa" - powiedział Kruszyński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA